COM HEM OCH TELE2 HAR GÅTT IHOP

Mobilt, bredband och tv hos Tele2

Com Hem + Tele2

Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Det innebär att Com Hem som varumärke inte längre finns kvar. Men, som ett nytt och starkare Tele2 fortsätter vi leverera bredband och tv till svenska hushåll, men kan också göra ännu mer för våra kunder!

Tele2 har alltid utmanat och tänjt på gränserna – med ny teknik, nya sätt att tänka och med största fokus på nöjda kunder.

Com Hem kundtjänst blir Tele2

Med en gemensam kundservice för både fasta och mobila tjänster ger vi dig som kund bättre service för allt som är uppkopplat. Det gäller oavsett om du är privatperson, företag eller fastighetsägare. Och det är bara början. Över tid kommer möjligheterna bli ännu fler och obegränsade.

Mina sidor från Com Hem

Mina sidor har bytt namn och heter numera Mitt Tele2. Mitt Tele2 finns både för webb och att ladda ner som app från App Store och Google Play.

I Mitt Tele2 kan du bland annat:

  • Se fakturor med betalningsuppgifter

  • Uppgradera ditt mobilabonnemang

  • Ändra dina favoritkanaler till tv

Kontakta Com Hem

Behöver du hjälp och letar efter kontaktuppgifter till Com Hem? Eftersom Com Hem som varumärke inte längre finns kvar är det istället Tele2 du ska kontakta.

Här har vi samlat kontaktuppgifter till Tele2. För att du ska få snabbare hjälp vill vi att du väljer vilket område du behöver hjälp med.

Frågor och svar

Vad händer med Com Hem?

Alla som idag är kunder hos Com Hem blir istället kunder hos Tele2. Och du hittar oss på tele2.se, i Tele2-butikerna och hos Tele2s kundservice.

Vad innebär det här för mig som är tidigare kund hos Com Hem, Tele2 eller båda?

För dig som är kund hos Com Hem, Tele2 eller båda fortsätter allt att fungera precis som vanligt utan att du behöver göra något. Du behöver inte byta ut din utrustning som t.ex. router, TiVo, Tv Hub eller Com Hem-uttaget i ditt hus.

När du samlar mobilt och bredband via fiber hos oss får du dessutom riktigt bra förmåner.

Du kommer att märka flera positiva förändringar. Vi bygger till exempel ut ett av världens modernaste 5G-nät och uppgraderar Com Hem-hus till Tele2-hus, med ny teknik och mer fiber. Det kommer att ge dig och miljontals andra tillgång till ännu snabbare och stabilare uppkoppling. Och som kund hos Sveriges första klimatneutrala telekombolag bidrar du också till att göra skillnad. Idag och för kommande generationer.

Var hittar jag Mina sidor?

Mina sidor heter numera Mitt Tele2 och finns både för webb och att ladda ner som app från App Store och Google Play.

I Mitt Tele2 kan du bland annat:

  • Se fakturor med betalningsuppgifter

  • Uppgradera ditt mobilabonnemang

  • Ändra dina favoritkanaler till tv

Hur kontaktar jag kundservice?

Här finns information om hur du kontaktar kundservice.

Kommer min utrustning från Com Hem fortsätta fungera?

Ja visst. Din befintliga tv- och bredbandsutrustning, t.ex. router, TiVo och Tv Hub, kommer fortsätta fungera som tidigare och behöver inte bytas ut.

Behöver jag byta ut mitt SIM-kort från Com Hem?

Nej, du kan behålla ditt SIM-kort trots att det står Com Hem på det.

Obegränsad surf – mer än bara abonnemang

Våra produkter och tjänster är med och bidrar till en större värld med obegränsade möjligheter i fokus. Med ett obegränsat samhälle låter vi människor hitta nya vägar och sätt att göra saker på. Att få känna sig fria och att få göra vad de vill, när och hur de vill.

Välj mobilabonnemang eller mobilt bredband med obegränsad mobilsurf för ett obegränsat och bekymmersfritt surfande.

Mer om obegränsad surf

All uppkoppling

Mobilt, bredband, tv och play. På ett och samma ställe.

Tele2 Play ingår

Streamingplattformen Tele2 Play ingår i alla våra tv-abonnemang.

En kundservice

En och samma kundservice för alla tjänster hos Tele2.