Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Vad innebär Com Hems hastighetsgaranti?

Hos Com Hem ska du alltid få den bredbandshastighet som du betalar för. Och för att du som kund hos Com Hem verkligen ska veta vilken hastighet du kan förvänta dig, har vi en tydlig märkning.

Märkningen visar på lägsta och högsta hastighet för respektive bredband när du har trådbunden anslutning mellan modem och dator. Exempelvis kan nedladdningshastigheten hos abonnemanget Bredband 250 variera och detta uttrycker vi med ett så kallat hastighetsintervall: 100-250 Mbit/s. Sådana hastighetsintervall finns för alla våra abonnemang.

Vår hastighetsgaranti

Om du tycker att hastigheten är lägre än vad du betalar för, är det bara att höra av dig till vår Kundservice på telefon 90 222. Vi ser efter om det kan vara något fel på modemet eller om något annat krånglar på väg till din dator. Det finns några saker du själv kan göra för att öka möjligheten till ett snabbare bredband (se nedan) men om du vill, får du självklart nedgradera dig till den hastighet du kommer upp i och inte betala för mer än den.

Testa gärna din hastighet på den oberoende sajten Bredbandskollen.se. För att få en rättvis bild av din verkliga hastighet är det bra om du gör tre mätningar med en timmes mellanrum. Tänk också på att hastighetsgarantin bara gäller trådbunden anslutning och inte trådlös (WiFi).

Tips för att få upp farten

Några saker du kan göra för att öka hastigheten är att:

  • tänka på att ha rätt inställningar i din dator
  • se till att du har ett uppdaterat operativsystem
  • ha de senaste drivrutinerna till ditt nätverkskort
  • använda en ny dator med nya komponenter, som processor, nätverkskort och hårddisk
  • kontrollera att din dator inte har några virus
  • bara använda hela kablar och kontrollera att de är rätt inkopplade