Com Hem Smart

Navet i framtidens flerfamiljsboende är en digital plattform. Där kan alla boende interagera för en enkel och trygg samvaro. Gemensamma resurser som tvättstuga och grillplats kan bokas. Grannar kan dela och byta saker med varandra och all information om respektive hem kan föras vidare till nästa som flyttar in.

Med Com Hem Smart får de boende en användarvänlig app där de har fullständig kontroll över alla delar i sitt boende. Fastighetsägare kan få en ökad digital kontroll över fastigheten och hålla nere kostnader för administration och underhåll.

När gemenskapen ökar bland de som bor under samma tak, skapas också en större omtanke för både grannarna och fastigheten. Med Com Hem Smart finns möjlighet för flerfamiljshus att minska förvaltningskostnaderna och samtidigt öka trivseln bland de boende.

Just nu bjuder vi på månadsavgiften för licensen under de sex första månaderna vid ett 36-månadersavtal på Com Hem Smart. Vi erbjuder även en nöjd kund-garanti under de sex första månaderna. Erbjudandet gäller under hela 2019.

Vill du veta mer?

Kontakta din lokala representant eller ring 90 333 för mer information eller ett avtalsförslag. Du kan även mejla fastighetsagarservice@comhem.com.

Förenklar kommunikationen mellan de boende, som kan diskutera och hjälpa varandra.

Smidig bokning av gemensamma utrymmen och hantering av utlåning grannar emellan.

Praktiska verktyg för administration, information och felanmälan.

Interagera med uppkopplade system i fastigheten.

Att underlätta för de boendes kommunikation med varandra ger ökad trygghet och gemenskap i fastigheten. Appens sociala funktioner ger de boende möjlighet att:

  • Diskutera och samverka med grannar, förening och hyresvärd
  • Hjälpa varandra med frågor och problem
  • Skapa och hantera gemensamma aktiviteter och event
  • Snabbt sprida viktig information

Om grannarna enkelt kan låna, sälja och dela med varandra kan de spara resurser både för sig själva och miljön. Genom appen kan de boende:

  • Boka gemensam utrustning som verktyg, maskiner, bil och grill
  • Boka gemensamma utrymmen som tvättstuga, bastu och parkering
  • Hyra, låna och sälja saker till varandra

En fastighet kräver mycket underhåll och administration. För att underlätta arbetet ger appen följande:

  • En digital bopärm för varje lägenhet med arkiv för bland annat garantier och bruksanvisningar
  • Hänvisning för felanmälan av utrustning i bostad eller byggnad
  • Uppdaterad kontaktlista till fastighetens alla leverantörer och servicepartners
  • Möjlighet att boka tjänster direkt från lokala entreprenörer

I framtiden skapar plattformen ännu fler möjligheter. Fastighetens uppkopplade system kan interagera med och styras genom plattformen.

  • Ge serviceföretag tillfällig access för upplåsning av dörrar
  • Styr uppkopplad utrustning i hemmet
  • Se energiförbrukning på lägenhetsnivå och jämför med grannarnas

Tycker du att det här verkar intressant och vill veta mer? Kontakta din lokala representant eller ring 90 333. Du kan även mejla Fastighetsägarservice.

Ladda ned produktbladet för en utskriftsvänlig sammanfattning.

Har du Com Hem Smart och behöver support? Gå till sidan hos Kundservice.