Com Hem Smart

Com Hem Smart

En digital plattform

Navet i framtidens flerfamiljsboende är en digital plattform. Där kan alla boende interagera för en enkel och trygg samvaro. Gemensamma resurser som tvättstuga och grillplats kan bokas. Grannar kan dela och byta saker med varandra och all information om respektive hem kan föras vidare till nästa som flyttar in.

Med Com Hem Smart får de boende en användarvänlig app där de har fullständig kontroll över alla delar i sitt boende. Fastighetsägare kan få en ökad digital kontroll över fastigheten och hålla nere kostnader för administration och underhåll.

När gemenskapen ökar bland de som bor under samma tak, skapas också en större omtanke för både grannarna och fastigheten. Med Com Hem Smart finns möjlighet för flerfamiljshus att minska förvaltningskostnaderna och samtidigt öka trivseln bland de boende.

Förenklad kommunikation

Förenklar kommunikationen mellan de boende, som kan diskutera och hjälpa varandra.

Köp, dela och boka

Smidig bokning av gemensamma utrymmen och hantering av utlåning grannar emellan.

Information och administration

Praktiska verktyg för administration, information och felanmälan.

Styr smart

Interagera med uppkopplade system i fastigheten.

Förenklad kommunikation

Att underlätta för de boendes kommunikation med varandra ger ökad trygghet och gemenskap i fastigheten. Appens sociala funktioner ger de boende möjlighet att:

  • Diskutera och samverka med grannar, förening och hyresvärd
  • Hjälpa varandra med frågor och problem
  • Skapa och hantera gemensamma aktiviteter och event
  • Snabbt sprida viktig information

Köp, dela och boka

Om grannarna enkelt kan låna, sälja och dela med varandra kan de spara resurser både för sig själva och miljön. Genom appen kan de boende:

  • Boka gemensam utrustning som verktyg, maskiner, bil och grill
  • Boka gemensamma utrymmen som tvättstuga, bastu och parkering
  • Hyra, låna och sälja saker till varandra

Information och administration

En fastighet kräver mycket underhåll och administration. För att underlätta arbetet ger appen följande:

  • En digital bopärm för varje lägenhet med arkiv för bland annat garantier och bruksanvisningar
  • Hänvisning för felanmälan av utrustning i bostad eller byggnad
  • Uppdaterad kontaktlista till fastighetens alla leverantörer och servicepartners
  • Möjlighet att boka tjänster direkt från lokala entreprenörer

Styr smart

I framtiden skapar plattformen ännu fler möjligheter. Fastighetens uppkopplade system kan interagera med och styras genom plattformen.

  • Ge serviceföretag tillfällig access för upplåsning av dörrar
  • Styr uppkopplad utrustning i hemmet
  • Se energiförbrukning på lägenhetsnivå och jämför med grannarnas

Vill du veta mer?

Tycker du att det här verkar intressant och vill veta mer? Kontakta din lokala representant eller ring 90 333. Du kan även mejla Fastighetsägarservice.

Har du Com Hem Smart och behöver support? Gå till sidan hos Kundservice.