Vanliga frågor om Com Hem gruppavtal

Vilka kan teckna gruppavtal?
Fastigheter som idag kan ha bredband via Com Hem och som är över 15 hushåll.

Måste alla hushåll vara med?
Ja

Omfattas lokaler av gruppavtalet?
Nej, gruppavtal kan inte tecknas på lokaler eller föreningar/organisationsnummer.

Ersätter gruppavtalet vårt befintliga avtal?
Nej. Gruppavtal är ett tilläggsavtal till redan befintligt ”grundavtal”.

Vilka tjänster kan ingå?
Vi kan erbjuda gruppavtal på några av våra populäraste digital-tv, bredband och telefoni- abonnemang.

Vad behöver de boende göra för att komma igång med gruppavtalet?
- De som idag har samma tjänst som gruppavtalet avser behöver inte göra något. De får rabatten per automatik fr o m det datum som gruppavtalet startar.
- De som har en mindre tjänst än det gruppavtalet avser behöver kontakta vår kundservice för att teckna rätt tjänst och därmed få rabatt.
- De som har en större tjänst än det gruppavtalet avser behöver inte göra något om de vill behålla sin tjänst, de kommer att få en uppgraderingsrabatt per automatik.
- De som vill nedgradera sin tjänst kan göra det när eventuell bindningstid gått ut.
- De som saknar tjänst idag behöver kontakta vår kundservice för att åberopa gruppavtalet.

Vad händer med de boendes befintliga abonnemang?
Ingenting händer med abonnemangen förutom att eventuella rabatter tillkommer på den boendes befintliga avtal.

Får man rabatt om man vill ha en större tjänst än vad gruppavtalet avser?
Ja, om man tecknar en större tjänst än det gruppavtalet avser får man en uppgraderingsrabatt. T ex om gruppavtal tecknas för bredband får de kunder med större bredbandstjänst en uppgraderingsrabatt.

Ingår utrustning?
Utrustning för aktuell tjänst ingår.

Vad händer om man flyttar?
Gruppavtalsrabatten slutar att gälla.

Boende som har frågor om sina privata abonnemang vad gäller rabatter etc hänvisas till Com Hem Kundservice på telefon 90 222.