För att vi ska kunna ge dig rätt priser och utbud behöver du ange din adress

Fryser eller hackar bilden i din tv? Ofta är antennkabeln boven!

Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal. Börja med att kontrollera att din antennkabel sitter korrekt i boxen och i antennuttaget i väggen.

Antennkablar är färskvara och får försämrad funktionalitet med åren. De kan fungera ena dagen för att ställa till problem under nästa.

Så även om din kabel ”alltid har fungerat” kan det vara en god idé att testa att byta ut kabeln om du har upprepade problem. Även om din antennkabel är ny så utesluter du att den är skadad genom att testa med en annan kabel.

Trådlös utrustning kan störa signalen

Se även till att du inte har någon form av trådlös utrustning stående vid antennkabeln, och om du har det kan du testa att flytta den längre bort än en meter från antennkabeln. Trådlös utrustning kan störa signalen.

Kontrollera gärna att din utrustning är korrekt installerad med vår Personliga installationsguide. Ser allt ut att vara korrekt anslutet kan du själv felsöka här på comhem.se.

Om inget av ovan hjälper, är du så klart alltid välkommen att kontakta vår Kundservice på telefon 90 222 så hjälper vi dig att felsöka.