Betalning

Betalning

Vanliga frågor

På Mina sidor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Till Mina sidor

Om du har slutit avtal med Com Hem på distans, exempelvis via comhem.se eller telefon, har du enligt distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra avtalet inom 14 dagar. Ångerfristen påbörjas den dag avtalet ingicks, dock tidigast då du fick information om ångerrätten.

Om ångerrätt och garanti

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid. Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid. På Mina sidor kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Till Mina sidor

Ja, enligt våra allmänna villkor har du rätt till kompensation förutsatt att avbrottet i tjänsten har varat över 24 timmar och att du felanmält avbrottet hos vår Kundservice. Om det visar sig att du själv orsakat felet (t ex felaktig inkoppling eller skadad kabel vid renovering) eller att felet legat i utrustning som inte kommer från Com Hem har du inte rätt till kompensation.

Observera att om du har avbrott i analog-tv ska du vända dig till din hyresvärd eller bostadsrättsförening då de står för abonnemanget.

Kontakta Kundservice

Om du glömt att betala din faktura är det viktigt att du kontaktar vår Kundservice så fort som möjligt. Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura. Cirka 18-20 dagar efter förfallodatum lämnar vi över ärendet till vårt inkassoföretag. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Mer om kravstegen

Har du köpt utrustningen (router eller digitalbox) i samband med ett abonnemang eller en kampanj är utrustningen din när abonnemangets bindningstid har löpt ut.

Lånar du din utrustning ska denna skickas tillbaka till Com Hem om ditt abonnemang upphör. Vi kommer att skicka en returfraktsedel så att du utan kostnad kan skicka tillbaka utrustningen. Fraktsedeln klistrar du fast på paketet och sedan är det bara att skicka tillbaka paketet till oss.

På Mina sidor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Till Mina sidor

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid. Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid. På Mina sidor kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Till Mina sidor

Om du glömt att betala din faktura är det viktigt att du kontaktar vår Kundservice så fort som möjligt. Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura. Cirka 18-20 dagar efter förfallodatum lämnar vi över ärendet till vårt inkassoföretag. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Mer om kravstegen

Om du har slutit avtal med Com Hem på distans, exempelvis via comhem.se eller telefon, har du enligt distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra avtalet inom 14 dagar. Ångerfristen påbörjas den dag avtalet ingicks, dock tidigast då du fick information om ångerrätten.

Om ångerrätt och garanti

Ja, enligt våra allmänna villkor har du rätt till kompensation förutsatt att avbrottet i tjänsten har varat över 24 timmar och att du felanmält avbrottet hos vår Kundservice. Om det visar sig att du själv orsakat felet (t ex felaktig inkoppling eller skadad kabel vid renovering) eller att felet legat i utrustning som inte kommer från Com Hem har du inte rätt till kompensation.

Observera att om du har avbrott i analog-tv ska du vända dig till din hyresvärd eller bostadsrättsförening då de står för abonnemanget.

Kontakta Kundservice

Har du köpt utrustningen (router eller digitalbox) i samband med ett abonnemang eller en kampanj är utrustningen din när abonnemangets bindningstid har löpt ut.

Lånar du din utrustning ska denna skickas tillbaka till Com Hem om ditt abonnemang upphör. Vi kommer att skicka en returfraktsedel så att du utan kostnad kan skicka tillbaka utrustningen. Fraktsedeln klistrar du fast på paketet och sedan är det bara att skicka tillbaka paketet till oss.

Välj hur du vill betala

Betalar du via autogiro eller e-faktura spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för pappersfakturan.
Läs mer

Fakturaguide

Fått din första faktura? Vi hjälper dig hitta viktiga uppgifter och förstå hur du läser fakturan.
Till guide

Flytta eller avsluta

Om du ska flytta eller av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan.
Läs mer

Mina fakturor

På Mina sidor kan du se en översikt av dina fakturor, gamla som nya.
Till Mina sidor

Har du en annan fråga?