Avsluta abonnemang

Om du ska avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan. Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan.

Avsluta eller överlåta abonnemang

Om du ska flytta och vi inte kan leverera tjänster till din nya adress eller du av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns det oftast flera möjligheter att välja mellan.

Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan. Logga in på Mina sidor för att kontrollera din bindnings- och uppsägningstid. Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner.

Du kan överlåta ditt abonnemang och skriva över hela avtalet tillsammans med resterande bindningstid till en annan person. Vill du behålla ditt telefonnummer går det att flytta till din nya leverantör. För att få mer information om överlåtelse kontaktar du oss på telefon 90 222.

Vill du säga upp ett abonnemang eller en tjänst helt kontaktar du enklast Kundservice på telefon 90 222. Se öppettider nedan.

Frågor och svar

Nej, det är helt kostnadsfritt att göra din adressändring via Mina sidor. Väljer du att istället göra adressändringen genom att kontakta vår Kundservice tar vi ut en administrativ avgift på 249 kronor.

Logga in på Mina sidor

Om du vill göra ändringar bland dina tillvalskanaler, till exempel säga upp din nuvarande kanal eller teckna en eller flera nya tillvalskanaler så kontaktar du Kundservice. Vid uppsägning gäller uppsägningstiden enligt det aktuella avtalet när tillvalskanalen tecknades.

Vill du teckna fler tillvalskanaler går det bra att göra det på Mina sidor.

Logga in

Kontakta din bank för att avsluta ditt autogiro eller din e-fakturering.

Kontakta Kundservice så hjälper vi dig.

Avsluta abonnemang
Kontakta Kundservice

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid. Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid. På Mina sidor kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mina sidor

Till Mina sidor

Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang kan du säga upp det innan bindningstiden har gått ut. Du debiteras då för kvarvarande abonnemangsavgift.

Se bindningstid på Mina sidor
Avsluta abonnemang

Om du bor i en hyreslägenhet eller i en bostadsrätt är det din fastighetsägare/bostadsrättsförening som står för avtalet på grundutbudet. Du behöver inte kontakta oss för att säga upp grundutbudet.

Om du bor i villa är det du som är fastighetsägare och då står du för avtalet på grundutbudet. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Se avtalsvillkoren du fick i samband med beställning.

Kontakta Kundservice
Mer information om grundutbudet

Har du köpt utrustningen (mobiltelefon, router eller digitalbox) i samband med ett abonnemang eller en kampanj är utrustningen din när abonnemangets bindningstid har löpt ut.

Lånar du din utrustning ska denna skickas tillbaka till oss när ditt abonnemang upphör. Vi kommer skicka en returfraktsedel så att du utan kostnad kan skicka tillbaka utrustningen. Fraktsedeln klistrar du fast på paketet och sedan är det bara att skicka tillbaka utrustningen till oss. Kontakta oss på Kundservice om du saknar returfraktsedel.

Avsluta abonnemang
Kontakta Kundservice

Så länge du har ett aktivt abonnemang hos oss kan du ha delbetalning på din hårdvara. Väljer att avsluta ditt abonnemang hos oss kan du generellt inte använda delbetalning. I samband med avslut kommer därför en slutfaktura skickas till dig.

Ring Kundservice på 90 222 så kan vi kontrollera vad som gäller för den delbetalning du har.

Nej, det gör det inte. Kontakta oss på 90 222 så kontrollerar vi vad som gäller för ditt abonnemang.

Har du en annan fråga?