Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Betalningssätt

Hos Com Hem kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Betalar du via autogiro eller e-faktura spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för pappersfakturan.

Välj betalningssätt som passar dig

  • Autogiro
    Med autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting. Med autogiro slipper du faktureringsavgift.
  • Elektronisk faktura (e-faktura)
    E-faktura beställer du själv via din internetbank. E-fakturan skickas direkt till din bank och du får ett meddelande om att du fått en ny faktura när du loggar in. Det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Med e-faktura slipper du faktureringsavgift.
  • Pappersfaktura
    Pappersfakturan skickas hem till dig en gång i månaden om du inte ansökt om något annat betalsätt. Fakturan landar i god tid innan förfallodagen. Väljer du att betala via pappersfaktura kostar det 45 kr extra i månaden. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.

Plus- och Bankgiro

Inbetalningar till Com Hem ska ske till något av följande Plus- eller Bankgironummer:

Plusgiro: 4779202-3
Bankgiro: 5361-1737

Från ett utländskt konto

För att betala från ett utländskt konto behöver du dessa uppgifter:

Com Hem AB
Iban: SE51 9500 0099 6034 4779 2023
Swift/BIC: NDEASESS

Kontakta din bank för att ta reda på hur du ska gå till väga med inbetalningen.

Frågor och svar

Kontakta din bank för att avsluta ditt autogiro eller din e-fakturering.

Autogiro ändrar du enklast genom din internetbank. Om du har problem med att hitta oss på din internetbank så finns vi under branschen "kabel-tv" eller så går det bra att söka på Com Hem AB som mottagarnamn.

Ja, vi fakturerar månadsvis (förskottsbetalning) men om du önskar kan vi fakturera dig via kvartal-, halvårs- eller helårsperiod. Kontakta Kundservice om du vill ändra betalningsperiod.

Abonnerar du på vår Telefonitjänst kan du endast betala månadsvis.

Kontakta Kundservice

På Mina sidor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Till Mina sidor

Om du glömt att betala din faktura är det viktigt att du kontaktar vår Kundservice så fort som möjligt. Hinner fakturan förfalla skickar vi en påminnelsefaktura. Cirka 18-20 dagar efter förfallodatum lämnar vi över ärendet till vårt inkassoföretag. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Mer om kravstegen

Har du en annan fråga?