Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Kom igång med autogiro

Hos Com Hem kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Med autogiro spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för pappersfakturan. Har du autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting.

Beställ autogiro

Signera med BankID

Nu har det blivit enklare att beställa autogiro. Fyll i formuläret direkt på webben och signera med mobilt BankID. Vid beloppsförändring meddelar vi dig via e-post.

Beställ via internetbank

Autogiro beställer du enklast genom din internetbank. Om du har problem med att hitta oss på din internetbank så finns vi under branschen kabel-tv eller så går det bra att söka på Com Hem AB som mottagarnamn.

Beställ via blankett

Om du inte har möjlighet att signera med mobilt BankID kan du antingen fylla i blanketten elektroniskt direkt i formuläret och sedan skriva ut blanketten eller skriva ut blanketten och fylla i för hand.

Autogiroblanketten skickar du sedan till:

Com Hem AB
SVARSPOST
2047 8675
208 02 Malmö

Efter beställning

Tar upp till tio dagar

Det kan ta upp till tio arbetsdagar för en autogiroanmälan att behandlas beroende på vilket sätt du väljer att anmäla på. Var uppmärksam på att eventuella pappersfakturor ska betalas som vanligt till dess att du får en bekräftelse från oss. Du ser också att ditt autogiro har börjat gälla när du får hem en faktura där beloppet är makulerat.

Hur mycket dras från mitt konto?

Vi kommer att dra kostnaden för ditt abonnemang varje månad. Med autogiro slipper du faktureringsavgift.

Om du använder vår telefonitjänst kommer summan som dras varje månad att variera på grund av dina samtalsavgifter. Normalt får du då hem en pappersfaktura tillsammans med din samtalsspecifikation. Du betalar inte någon faktureringsavgift för detta och summan dras fortfarande från ditt konto automatiskt.

Frågor och svar

Kontakta din bank för att avsluta ditt autogiro eller din e-fakturering.

Autogiro ändrar du enklast genom din internetbank. Om du har problem med att hitta oss på din internetbank så finns vi under branschen "kabel-tv" eller så går det bra att söka på Com Hem AB som mottagarnamn.

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Som ny kund får du din första faktura cirka tio dagar efter att abonnemanget tecknats. Notera att första fakturan kan innehålla avgifter för mer än en månad. Detta på grund av att vi tillämpar förskottsbetalning på våra tjänster.

Mer om e-faktura och autogiro

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.

Har du ett telefoniabonnemang hos oss skickar vi alltid en pappersfaktura, men beloppet dras ändå via ditt autogiro eller din e-faktura, summan på pappersfakturan står då som makulerad.

Ja, om du betalar via pappersfaktura tillkommer ett tillägg för pappersfaktura i form av en faktureringsavgift på 45 kr. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.

Du sparar 540 kr per år om du istället väljer att betala via autogiro eller e-faktura.

Mer om autogiro och e-faktura

Har du en annan fråga?