Med all utrustning från Com Hem medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din utrustning. Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Några orsaker till att din trådlösa uppkoppling är långsam kan vara hinder som väggar och murstock mellan din enhet och routern. Störningsskällor som arbetar på liknande frekvenser kan också påverka nätverkets hastighet.
Tips mot långsam uppkopplingOm problemen kvarstår efter ovanstående steg vänligen kontakta vår Kundservice för vidare felsökning.
Kontakta KundserviceDet är viktigt att skilja på inloggning till ditt nätverk, det vill säga det lösenord du eller dina gäster måste ange för att ansluta till det trådlösa nätverket (WiFi), och de uppgifter du använder för att logga in i din utrustning. Båda inloggningsuppgifter står ofta på etiketten på routerns bak- eller undersida när du får din utrustning.
På Mina sidor kan du kontrollera statusen för din router och ditt trådlösa nätverk. Du kan också stänga av WiFi, ändra nätverksnamn eller lösenord på ditt nätverk och ändra andra inställningar för din router. På Mina sidor loggar du enkelt in med Mobilt BankID eller Com Hem Konto.
Börja med att kontrollera att du är ansluten till internet. Har du konstaterat att din uppkoppling fungerar men ändå upplever problem bör du kontrollera kontoinställningarna i ditt e-postprogram.
Kontoinställningar e-postprogramOm du är ansluten via FiberKoax kan du endast använda utrustning som säljs av oss och som är anpassad för vårt bredband. Är du ansluten via FiberLAN fungerar även viss annan utrustning men Com Hem kan inte ge support i de fall problem uppstår i annan operatörs utrustning.
Skillnaden mellan FiberKoax och FiberLANMed all utrustning från Com Hem medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din utrustning. Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Om problemen kvarstår efter ovanstående steg vänligen kontakta vår Kundservice för vidare felsökning.
Kontakta KundserviceBörja med att kontrollera att du är ansluten till internet. Har du konstaterat att din uppkoppling fungerar men ändå upplever problem bör du kontrollera kontoinställningarna i ditt e-postprogram.
Kontoinställningar e-postprogramNågra orsaker till att din trådlösa uppkoppling är långsam kan vara hinder som väggar och murstock mellan din enhet och routern. Störningsskällor som arbetar på liknande frekvenser kan också påverka nätverkets hastighet.
Tips mot långsam uppkopplingDet är viktigt att skilja på inloggning till ditt nätverk, det vill säga det lösenord du eller dina gäster måste ange för att ansluta till det trådlösa nätverket (WiFi), och de uppgifter du använder för att logga in i din utrustning. Båda inloggningsuppgifter står ofta på etiketten på routerns bak- eller undersida när du får din utrustning.
På Mina sidor kan du kontrollera statusen för din router och ditt trådlösa nätverk. Du kan också stänga av WiFi, ändra nätverksnamn eller lösenord på ditt nätverk och ändra andra inställningar för din router. På Mina sidor loggar du enkelt in med Mobilt BankID eller Com Hem Konto.
Om du är ansluten via FiberKoax kan du endast använda utrustning som säljs av oss och som är anpassad för vårt bredband. Är du ansluten via FiberLAN fungerar även viss annan utrustning men Com Hem kan inte ge support i de fall problem uppstår i annan operatörs utrustning.
Skillnaden mellan FiberKoax och FiberLAN