Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Antennkabel F-kontakt

En antennkabel med F-kontakt kopplar du mellan Com Hem-uttaget och din router eller TiVo-box.

Den ska kopplas till uttaget märkt "Data" på Com Hem-uttaget.

Frågor och svar

Gäller felet enstaka kanaler ska du försöka söka upp kanalen på nytt. Gäller felet flera kanaler eller hela grundutbudet listar vi nedan ett par olika saker du kan prova:

  • Kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten.
  • Koppla bort eventuell T-koppling för att utesluta att felet sitter i denna.
  • Prova att byta antennkabel.
  • Prova att koppla till ett annat uttag om det finns fler än ett i bostaden.
  • Kontrollera om det finns något känt fel på din adress.
  • Vi rekommenderar också att prova med en antennkabel som inte är längre än 7 meter samt oskarvad.

Kontrollera driftinformation

Detta felmeddelande tyder på att det är för svag signal till digitalboxen. Anledningen är ofta en undermålig antennkabel eller en felande t-koppling/förgrening. Testa med att byta antennkabel och plocka bort eventuell t-koppling/förgrening.

Om dina övriga tjänster från Com Hem, Bredband och Telefoni, inte fungerar beror det troligtvis på att det saknas signal in till din bostad. Kontakta Kundservice för att göra en felanmälan.

[Kontakta Kundservice][1]
[1]: /kundservice/kontakt

Har du en annan fråga?