Installations- och teknisk hjälp i hemmet

Vi hjälper dig att släppa loss den tekniska kraften i ditt hem. Oavsett om det handlar om att installera tjänster från Com Hem eller om du behöver hjälp med annan teknik i hemmet så kan vi komma hem till dig och fixa det du vill ha hjälp med.

Med anledning av Coronaviruset (Covid-19) skall Com Hem som en del av Tele2 Sverige AB, Tele2 och dess partners efterleva vår nya policy med syfte att förhindra smittspridning och därutöver på daglig basis ta del av och efterleva samtliga riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Samtidigt uppmanar vi kunder att vid misstanke om smitta avboka hembesöket innan hembesöket.

Ta del av Tele2s policy för att minimera smittspridning av Covid-19 vid hembesök

Personlig installationshjälp

Oavsett om det gäller tv, bredband eller fast telefoni får du personligt anpassad installationshjälp i vår Installationsguide. Guiden är anpassad efter din utrustning och dina tjänster hos Com Hem. Guiden fungerar lika bra i din dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Till Personlig installationsguide

Heminstallation - Hjälp att komma igång hemma

Det kan vara skönt att någon kommer hem och hjälper till med installation av nya tjänster och utrustning.

Nu kan du som kund boka Heminstallation av vår samarbetspartner Hemfixare. Gäller det installationshjälpen Villafiber – operatörsbyten, utrustning så som Mediaomvandlare och kabeldragning utförs den av vår samarbetspartner Inselo.

Fast pris 399 kr* för Heminstallation, det här ingår:

  • Inkoppling av utrustning (bredband, tv och fast telefoni). Notera att installatören inte har med sig din utrustning utan denna skickas till dig och måste hämtas ut innan installatören kommer. Du kan spåra din försändelse på Mina sidor.
  • Anslutning av upp till fem enheter till bredband via WiFi eller nätverkskabel (dator, surfplatta och mobiltelefon).
  • Driftsättning och test av tjänsterna.
  • Demonstration av tjänsterna.

Så här bokar du Heminstallation - Hjälp att komma igång hemma:

  • Boka direkt personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixares webbsida. Välj Heminstallation.
    Beställ tjänsten

  • Om du bor i villa och använder fiber hänvisar vi dig att kontakta Kundservice på telefon 90 222 för bokning av Heminstallation för Kom-igång-hjälp för Villafiber – operatörsbyten.

*Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 798 kr.

Teknisk hjälp i hemmet

Även om det inte är våra produkter och tjänster du behöver teknisk hjälp med så kommer vi hem till dig och fixar det du behöver hjälp med. Det kan till exempel handla om hjälp med din tv-apparat, dator eller annan teknik i hemmet.

Arbetet innebär att en tekniker kommer hem till dig på en tid som passar dig, även på kvällar och helger. Första timmen kostar 399 kr*, och därefter kostar det 199 kr** per extra halvtimme.

Tjänsten utförs av vår samarbetspartner Hemfixare. Kontakta Kundservice för mer information och bokning eller boka själv en personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixares webbsida. Välj Tekniksupport.
Beställ Teknisk hjälp i hemmet

*Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 798 kr.
**Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 398 kr.

Frågor och svar

Beroende på vem som utfört arbetet fakturerar antingen Inselo eller Hemfixare. Tjänsten betalas således inte via din ordinarie faktura från Com Hem.

Sedan den 1 augusti 2016 omfattas IT-tjänster i hemmet av RUT, vilket betyder att det går att göra avdrag för installationstjänster. Som kund faktureras du endast det belopp du ska betala, det vill säga summan efter avdrag. Inselo och Hemfixare sköter rapporteringen till Skatteverket åt dig.

Mer om RUT hos Skatteverket

Vi samarbetar med:

Inselo Installation AB
Med ett rikstäckande nätverk av kvalitetssäkrade installatörer genomför de tusentals kundbesök varje månad. Inselo riktar in sig mot konsumentmarknaden och har över 15 års erfarenhet av att leverera installationstjänster inom bland annat bredband, telefoni och TV.

Hemfixare Nordic AB
Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker, så kallade Fixare, matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Tillsammans med kunden bestämmer Fixaren en exakt tid för hembesöket, som ofta sker på kvällar och helger då kunden är hemma.

Nej, våra samarbetspartners Inselo och Hemfixare sköter rapporteringen till Skatteverket. Sen får du ett brev från Skatteverket med en bekräftelse på RUT-avdraget. Skulle du inte ha utrymme för RUT meddelar Skatteverket även det.

Har du en annan fråga?