Med anledning av Coronaviruset (Covid-19) skall Com Hem som en del av Tele2 Sverige AB, Tele2 och dess partners efterleva vår nya policy med syfte att förhindra smittspridning och därutöver på daglig basis ta del av och efterleva samtliga riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Samtidigt uppmanar vi kunder att vid misstanke om smitta avboka hembesöket innan hembesöket.
Ta del av Tele2s policy för att minimera smittspridning av Covid-19 vid hembesök
Heminstallation - Hjälp att komma igång hemma
Nu kan du som kund boka Heminstallation av vår samarbetspartner Hemfixare. Fast pris 399 kr* för Heminstallation, det här ingår:
- Inkoppling av utrustning (bredband, tv och fast telefoni). Notera att installatören inte har med sig din utrustning utan denna skickas till dig och måste hämtas ut innan installatören kommer. Du kan spåra din försändelse på Mina sidor.
- Anslutning av upp till fem enheter till bredband via WiFi eller nätverkskabel (dator, surfplatta och mobiltelefon).
- Driftsättning och test av tjänsterna.
- Demonstration av tjänsterna.
Boka direkt personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixares webbsida. Välj Heminstallation.
Beställ tjänsten
*Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 798 kr.
Teknisk hjälp i hemmet
Även om det inte är våra produkter och tjänster du behöver teknisk hjälp med så kommer vi hem till dig och fixar det du behöver hjälp med. Det kan till exempel handla om hjälp med din tv-apparat, dator eller annan teknik i hemmet.
Arbetet innebär att en tekniker kommer hem till dig på en tid som passar dig, även på kvällar och helger. Första timmen kostar 399 kr*, och därefter kostar det 199 kr** per extra halvtimme.
Tjänsten utförs av vår samarbetspartner Hemfixare. Kontakta Kundservice för mer information och bokning eller boka själv en personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixares webbsida. Välj Tekniksupport.
Beställ Teknisk hjälp i hemmet
*Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 798 kr.
**Pris efter RUT-avdrag. Pris utan RUT-avdrag 398 kr.
Installation av Villafiber, Mediaomvandlare och Kabeldragning
Gäller det installationshjälpen Villafiber – operatörsbyten, utrustning så som Mediaomvandlare och kabeldragning utförs den av vår samarbetspartner Inselo.
Om du bor i villa och använder fiber hänvisar vi dig att kontakta Kundservice på telefon 90 222 för bokning av Heminstallation för Villafiber – operatörsbyten.
Installera själv
För dig som vill prova själv att installera tv, bredband eller fast telefoni har vi en personligt anpassad installationshjälp i vår Installationsguide. Guiden är anpassad efter din utrustning och dina tjänster hos Com Hem. Guiden fungerar lika bra i din dator, surfplatta eller mobiltelefon.