Mobilt bredband - Tips och felsökning

Har du problem med ditt mobila bredband? Här får du tips och råd kring felsökning och hur du kan åtgärda problemet.

Klicka på det du vill läsa

  1. Kommer du till sidan tele2.se/merdata har du surfat slut på din data och behöver köpa mer för att kunna fortsätta surfa.
  2. Kontrollera om det är en driftstörning i ditt område.
  3. Kontrollera täckningskarta om du befinner dig på en ny plats.
  4. Har du ett modem prova att sätta det i en annan USB-ingång.
  5. Starta om datorn och modemet.
  6. Kontakta kundservice om problem kvarstår. Tänk på att du behöver sitta vid din dator när du kontaktar kundservice.
  1. Kontrollera driftstörning i ditt område.
  2. Kontrollera täckning om du befinner dig på en ny plats. Detta ser du på färgdiodern på ditt modem/router. (Grön= 2G, Blå= 3G, Turkos= 4G. )
  3. Kontakta kundservice om problem kvarstår. Tänk på att du behöver sitta vid din dator när du kontaktar kundservice.

Visar det sig att det är ditt modem eller router som är trasig skickar vi ut en ny hårdvara till dig kostnadsfritt så länge det finns garanti kvar på hårdvaran.

Har du ingen garanti kvar kan du kontakta kundservice för att köpa ett nytt modem eller router.

Har du en annan fråga?