Felsökning

Felsökning

Vanliga frågor

Några orsaker till att din trådlösa uppkoppling är långsam kan vara hinder som väggar och murstock mellan din enhet och routern. Störningsskällor som arbetar på liknande frekvenser kan också påverka nätverkets hastighet.

Tips mot långsam uppkoppling

Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal. Börja med att kontrollera att din antennkabel sitter korrekt i boxen och antennuttaget i väggen. Testa att byta antennkabel om du har upprepade problem med bilden.

Trådlös utrustning kan störa signalen. Om du har någon form av trådlös utrustning stående vid antennkabeln kan du testa att flytta den längre bort än en meter från antennkabeln.

Telefonjacken i din bostad måste vara seriekopplade, annars kan du uppleva problem med ljudkvalitén eller så kan tjänsten sluta att fungera helt.

Se hur ditt telefonjack ska vara kopplat

En förutsättning för att visa kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mina sidor ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang. Börja med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler. Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, vänligen kontakta vår Kundservice.

Till Mina sidor

Om du har köpt utrustningen av oss ska du börja med att göra en felanmälan via vår Kundservice. Har du garanti kvar på utrustningen gör vi ett garantibyte. Beror felet på åverkan debiterar vi avgift för utrustningen. Om garantitiden löpt ut erbjuder vi dig att köpa ny utrustning.

Har du en lånad utrustning kontaktar du vår Kundservice för byte.

Kontakta Kundservice

Modemet utvecklar viss värme så det är viktigt att modemet står upp för att kunna ventileras på bästa sätt.

Se till att modemet står fritt, ställ exempelvis inte in det i en bokhylla med saker tätt runt omkring utan se till att luft kan cirkulera runt och över det.

Några orsaker till att din trådlösa uppkoppling är långsam kan vara hinder som väggar och murstock mellan din enhet och routern. Störningsskällor som arbetar på liknande frekvenser kan också påverka nätverkets hastighet.

Tips mot långsam uppkoppling

Telefonjacken i din bostad måste vara seriekopplade, annars kan du uppleva problem med ljudkvalitén eller så kan tjänsten sluta att fungera helt.

Se hur ditt telefonjack ska vara kopplat

Om du har köpt utrustningen av oss ska du börja med att göra en felanmälan via vår Kundservice. Har du garanti kvar på utrustningen gör vi ett garantibyte. Beror felet på åverkan debiterar vi avgift för utrustningen. Om garantitiden löpt ut erbjuder vi dig att köpa ny utrustning.

Har du en lånad utrustning kontaktar du vår Kundservice för byte.

Kontakta Kundservice

Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal. Börja med att kontrollera att din antennkabel sitter korrekt i boxen och antennuttaget i väggen. Testa att byta antennkabel om du har upprepade problem med bilden.

Trådlös utrustning kan störa signalen. Om du har någon form av trådlös utrustning stående vid antennkabeln kan du testa att flytta den längre bort än en meter från antennkabeln.

En förutsättning för att visa kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mina sidor ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang. Börja med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler. Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, vänligen kontakta vår Kundservice.

Till Mina sidor

Modemet utvecklar viss värme så det är viktigt att modemet står upp för att kunna ventileras på bästa sätt.

Se till att modemet står fritt, ställ exempelvis inte in det i en bokhylla med saker tätt runt omkring utan se till att luft kan cirkulera runt och över det.

Gör en felsökning

Upplever du problem med dina tjänster eller din utrustning? Här kan du själv felsöka och få tips på åtgärder.
Till felsökning

Driftinformation

Kontrollera om Com Hem utför planerat underhåll eller om det pågår en driftstörning på din adress.
Till driftinfo

Installationshjälp

Ibland känns det tryggt att få hjälp. Med Com Hem Support kommer en installatör hem till dig och hjälper dig igång!
Läs mer

Personlig installationsguide

Få hjälp med din installation steg-för-steg, anpassat efter just dig och din utrustning.
Starta guide

Har du en annan fråga?