För att vi ska kunna ge dig rätt priser och utbud behöver du ange din adress

Får du ett felmeddelande på din tv?

Runt den 8:e varje månad skickar vi en signal till din digitalbox som säger åt den att låsa upp de kanaler du abonnerar på. Om denna signal inte når din box kommer den istället att låsa kanalerna eftersom den tror att du inte längre abonnerar på dem.

Hur vet jag om jag är drabbad av detta?

De fria kanalerna, till exempel SVT1 och SVT2, fungerar som vanligt, men de kanaler du abonnerar på hos Com Hem är svarta och istället visas ett felmeddelande i stil med "Ingen åtkomst" eller "Kodad signal".

Hur gör jag för att åtgärda det?

Enkelt, ställ dig på kanal 1 och vänta i 60 minuter. Nu kommer boxen ta emot signalen och dina kanaler låses upp.

Hur uppstår felet?

Om din box inte är ansluten till antennuttaget eller om strömmen till den är bruten så nås den inte av signalen. Att stänga av boxen med stand by-knappen på fjärrkontrollen påverkar dock inte mottagningen av signalen.

Får du felmeddelandet på enstaka kanaler?

Tänk på att det kan vara så enkelt att du inte abonnerar på kanalen. Logga in på Mina sidor för att få snabb överblick över dina abonnemang och vilka kanaler du kan se. Visas kanalen inte trots att den ingår i ditt abonnemang kan du felsöka själv här.

Vill du lära dig mer om hur denna månadsuppdatering fungerar kan du läsa om det här.