Nu blir ditt tv-utbud digitalt

I framtiden vill vi på Com Hem leverera fler och ännu bättre tjänster till dig som kund. Därför utökar vi kapaciteten i vårt nät genom att digitalisera tv-utbudet från Com Hem i din fastighet. För dig som tv-tittare innebär det en stor förbättring i både ljud- och bildkvalitet!

Tv-utbudet i din fastighet kommer alltså att bli helt digitalt. Det ger tillgång till en mängd populära kanaler med en förbättrad kvalitet i ljud och bild. Det förbereder även för möjligheten att utöka bredbandskapaciteten ytterligare genom en full digitalisering av fastighetens nät. Under de första månaderna kommer tv-utbudet i din fastighet att finnas både analogt och digitalt, för att sedan endast sändas digitalt.

Digitaliseringen är en av de starkaste förändringskrafterna i dagens samhälle. Utvecklingen pågår ständigt och ger oss förutsättningar att förändra hur vi kommunicerar med varandra och hur vi konsumerar underhållning.

Vi på Com Hem strävar efter att låta så många som möjligt dra nytta av den digitala utvecklingen och vill bidra till digital livskvalitet bland hushåll, företag och samhället i stort.

Ditt digitala utbud

Den 23 oktober 2017 får du tillgång till ditt digitala grundutbud som består av kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV12 och Axess TV.

Logo - SVT1 - litenLogo - SVT2 - litenLogo - SVT24 - litenLogo - Barnkanalen - liten
Logo - Kunskapskanalen - litenLogo - TV3 - litenLogo - TV4 - litenLogo - Kanal 5 - liten
Logo - TV6 - litenLogo - Sjuan - litenLogo - TV8 - litenLogo - Kanal 9
Logo - Axess - liten

Samma datum utgår kanalerna TV10, Kanal 11, Fox och TLC ur det analoga grundutbudet som du har idag. Övriga kanaler i det analoga grundutbudet kommer att finnas kvar parallellt med de nya digitala kanalerna för att sedan upphöra tillsammans med FM-radio. Detta planeras ske mellan 1 mars och 3 maj 2018 (Med reservation för förändring.)

Vad behöver jag göra?

Det enda du behöver göra för att få åtkomst till de digitala sändningarna är att byta källa på din tv. Vid behov kan du behöva göra en kanalsökning och instruktioner för detta hittar du enklast hos din tv-tillverkare.

Om dessa åtgärder mot förmodan inte skulle fungera kan det bero på att din tv är av äldre modell. I dessa fall rekommenderar vi att du överväger att köpa en nyare tv alternativt en digital-tv-mottagare från oss på Com Hem för att få tillgång till vårt digitala grundutbud.

Har du frågor? Här hittar du FAQ och tv-support