Com Hem Smart - Flöde

Flödet är grunden i Com Hem Smart. Det liknar ett Facebook-flöde, Blocket-annonsering och en traditionell anslagstavla - allt på ett och samma ställe.

Göra inlägg i flödet

  1. Klicka i fältet Vad vill du dela? högst upp i flödet.
  2. Skriv ett meddelande.
  3. Du kan bifoga en bild genom att klicka på fotoikonen.
  4. Längst ner väljer du vilken typ av inlägg du vill göra.
  5. Publicera genom att klicka på ikonen uppe i höger hörn.

Automatisk radering innebär att inlägget försvinner per automatik vid det specificerade datumet.

KS-Com Hem Smart-guider-6

KS-Com Hem Smart-guider-7

KS-Com Hem Smart-guider-9

Inlägg av boende

Alla i fastigheten, som har rättigheter, kan göra inlägg i följande kategorier:
- Notis
- Event: Man har möjlighet att tacka ja till eventet och kan sedan uppdatera sin kalender hos Apple eller Google via appen.
- Säljes, Köpes eller Skänkes.

KS-Com Hem Smart-guider-10
KS-Com Hem Smart-guider-11
KS-Com Hem Smart-Guider-12
KS-Com Hem Smart-Guider-13

Man kan även hjärtmarkera och bokmärka inlägg.

  1. För att "gilla" ett inlägg klickar man på hjärtat under inlägget.
  2. För att bokmärka ett inlägg klickar man på ikonen uppe i inläggets högra hörn.

Filtrering

För att filtrera Flödet trycker du på ikonen uppe i höger hörn och väljer vad du vill visa.
KS-Com Hem Smart-guider-4

KS-Com Hem Smart - guider-5

Inlägg till boende

Du som boende kan även ta del av event som din hyresvärd eller styrelse lägger in:

  • Röstning.
    För omröstningar och snabbt få en lägesbild av vad de boende tycker i en viss fråga.
  • Viktigt.
    För att snabbt nå ut med viktig information.
  • Boendeinfo.
    För att skicka ut information, t ex ett planerat elavbrott.
  • Styrelse.
    Används av bostadsföreningen för kommunikation mellan styrelsemedlemmar.

Flödet är självbesörjande och har en rapporteringsfunktion för eventuellt olämpliga inlägg.

Flödet innehåller även inlägg från systemet, dessa inlägg är antingen personliga för användaren eller för alla användare i en lägenhet. De kan till exempel vara Rapportering/felanmälan som är personlig för användaren och kopplad till lägenheten. Endast den som rapporterar ser detta inlägg.

Har du en annan fråga?