Information och tips med anledning av corona

När inget är riktigt som vanligt är det extra viktigt med en fungerande vardag. Vi är många som nu jobbar och studerar hemifrån, samt håller kontakt med nära och kära via telefon och videosamtal. Com Hems största fokus är att säkerställa att våra tjänster fungerar som vanligt för våra kunder, samtidigt som vi värnar om våra medarbetare. Här hittar du information hur vi är förberedda för den rådande situationen, samt några tips på hur du förenklar och gör det uppkopplade livet hemma lite bättre.

Situationen i våra nät

På Com Hem ser vi en tydlig ökning av trafik i våra bredbandsnät under den rådande situationen i samhället. Vi har bra beredskap för att möta den ökade belastningen av våra nät.

Com Hems nätchef Thomas Helbo förklarar situationen så här:
- Som en av Sveriges största operatörer har vi ett stort ansvar att tillhandahålla en god och stabil infrastruktur, nu när Sverige behöver det som mest. Den rådande situationen där uppkoppling i många fall är den enda länken till nära och kära ökar betydelsen av vårt uppdrag ännu mer. Det kräver att vi har effektiva processer och god planering av vårt arbete. Vi är i den rådande situationen extra noggranna med att säkerställa att du som kund ska ha tillgång till ett stabilt och pålitligt nät. Därför vi övervakar ständigt hur situationen påverkar nätet, samtidigt som vi håller en nära dialog med våra partners. På så sätt följer vi den globala utvecklingen noggrant och kan snabbt reagera proaktivt vid behov.

Har du en annan fråga?