Marknadsundersökningar från Com Hem

Com Hem frågar då och då både kunder och personer som inte är kunder vad de tycker om tv, bredband och telefoni. För oss på Com Hem är det viktigt att vara lyhörda.

Vi behöver veta vad våra kunder och övriga efterfrågar för att kunna utveckla våra produkter och tjänster på ett bra sätt. Genom marknadsundersökningar ställer vi frågor om produkter och tjänster, både sådana som Com Hem redan har och andra som kan vara intressanta för framtiden.

Olika marknadsundersökningar

Marknadsundersökningarna genomförs till exempel med intervjuer via telefonsamtal, frågeformulär via webben och enkäter via mejl eller brev. Alla dessa undersökningar görs på uppdrag av Com Hem och vår analysavdelning men vi använder oss ofta av externa företag för hjälp med undersökningarna. Därför kan det ibland förutom Com Hems namn finnas andra företagsnamn i de undersökningar som kommer från oss. Exempel på undersökningsföretag som vi samarbetar med är Norm, TNS Sifo, Netigate, Agur och Concilia.

Nöjdhetsmätningar

Com Hem genomför regelbundet undersökningar strax efter att en kund varit i kontakt med oss av olika anledningar. I dessa undersökningar ställer vi frågor om den specifika anledningen till varför kunden varit i kontakt med oss och hur vi skötte oss i ärendet. I vissa fall där kunden i undersökningen meddelar oss att vi inte lyckats lösa ärendet, ringer vi tillbaka och försöker lösa problemet eller svara på frågor.

Dina uppgifter är skyddade

Vi säljer aldrig några kund- eller personuppgifter till tredje part. Däremot tillhandahåller vi ibland uppgifter till undersökningsföretag som på vårt uppdrag genomför marknadsundersökningar. När detta görs har vi alltid avtal med undersökningsföretaget som talar om hur uppgifter får behandlas och vi säkerställer alltid att uppgifterna inte når någon annan.