Mobilreparation

Här hittar du information om hur du gör om du får problem med en mobiltelefon du köpt från Com Hem.

OBS! Om din produkt är skadad vid leverans kontakta alltid Kundservice omedelbart på telefonnummer 90 222.

Reparation

Upplever du ett fel på din telefon som inte går att lösa med en vanlig felsökning kan du kontakta kundservice. Vi kan då hjälpa dig med ytterligare felsökning, men om problemet inte avhjälps behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.

Garanti

För att en reparation ska omfattas av garanti ska felet vara ett fabrikationsfel och uppstått inom garantitiden. Kvitto måste alltid medfölja produkten för att reparationen ska kunna omfattas av garantin. Kvittot kan följa med som papperskopia eller som bifogad fil i registreringen av reperationen. Om felet på produkten ej omfattas av garantin och du avböjer verkstadens kostnadsförslag för reparation så tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.

Reklamation

Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om ett fabrikationsfel visas inom 3 år från inköpsdatum eller om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen. För att göra en reklamation av en mobiltelefon köpt via Com Hem Kundservice eller comhem.se, kontakta kundservice på 90 222.

Att tänka på innan du skickar in din telefon för reparation:

  • Säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat som du vill spara.
  • Plocka ut SIM-kortet och spara det hemma.
  • Ta bort bort eventuella mönsterlås eller kodlås.
  • Ta bort eventuellt mobilskal eller displayskydd.

Har du en annan fråga?