Frågor och svar - Com Hem Support

Vem utför arbetet hemma hos mig?

Vi samarbetar med företaget InfoCare som är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden med över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Sverige, Danmark och Finland. De levererar över 3000 serviceordrar dagligen, inklusive onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster – både till företag och privatkunder. InfoCare är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Hur betalar jag för Com Hem Support?

InfoCare fakturerar dig efter utfört arbete. Tjänsten betalas således inte via din ordinarie faktura från Com Hem.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Sedan den 1 augusti 2016 omfattas IT-tjänster i hemmet av RUT, vilket betyder att det går att göra avdrag för installationstjänster. Som kund faktureras du endast det belopp du ska betala, det vill säga summan efter avdrag. InfoCare sköter rapporteringen till Skatteverket åt dig.

Var hittar jag information om RUT?

Skatteverkets hemsida.

Hur vet jag om jag fortfarande har utrymme för RUT?

Det kan du kolla på Skatteverkets hemsida genom att logga in med exempelvis Mobilt BankID.

Behöver jag skicka in några papper eller blanketter?

Nej, InfoCare sköter rapporteringen till Skatteverket. Sen får du ett brev från Skatteverket med en bekräftelse på RUT-avdraget. Skulle du inte ha utrymme för RUT meddelar Skatteverket även det.