För att vi ska kunna ge dig rätt priser och utbud behöver du ange din adress

Ångerrätt och garanti

Ångerrätt

Om du som konsument har ingått avtal med Com Hem på distans eller utanför affärslokal, har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) rätt att ångra avtalet inom 14 dagar från att avtalet ingicks, den så kallade ångerfristen. Ångerfristen påbörjas den dag avtalet ingicks, dock tidigast då du fick information om ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte vid beställning av digitalt innehåll, t ex en Pay-per-view-tjänst, där åtkomsten sker genom nedladdning eller direktuppspelning och där innehållet levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium.

Gör så här

  1. Vill du utöva ångerrätten ska du till Com Hem skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet. Du kan t ex använda ångerblanketten som du skriver ut från comhem.se/angerblankett, eller använda Konsumentverkets standardblankett som du finner på Konsumentverkets hemsida. Com Hems adress är: Com Hem AB, Kundservice, Box 43, 871 21 Härnösand. Du kan också ringa till Com Hems Kundservice på telefonnummer 90 222.
    För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

  2. När vi har mottagit ditt meddelande kommer vi per post att skicka dig en fraktsedel som vi ber dig använda när du skickar tillbaka eventuell utrustning. Senast 14 dagar efter att du har meddelat Com Hem om ditt beslut att ångra avtalet ska utrustningen returneras till den adress som står på fraktsedeln.

Om du ångrar dig gäller följande

Om du använder tjänsten och därefter ångrar avtalet under ångerfristen blir du ersättningsskyldig för dels en proportionell andel av det avtalade priset och dels alla avgifter som uppkommit vid användning av tjänsten, t ex samtalsavgifter.

Om du har tagit emot eller fått utrustning skickad till dig i samband med avtalet ber vi dig att hantera den försiktigt för att undvika risken att bli ersättningsskyldig till oss om du vill ångra ditt avtal. Du är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar utrustningen i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa utrustningens egenskaper och funktion.

Om du skickar tillbaka utrustning som har skadats, förändrats eller av annan anledning inte går att återställa till sitt ursprungliga skick kommer vi att debitera dig för den kostnad som värdeminskningen innebär för oss.

För att undvika betalningsskyldighet till oss om du ångrar dig ber vi dig särskilt att inte använda utrustningen.

Om du ångrar avtalet sker återbetalning av betalningar vi fått från dig senast 14 dagar från och med den dag vi underrättades om ditt beslut att ångra avtalet. Det gäller även kostnad för att returnera eventuell utrustning men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka eventuell utrustning från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt utrustningen, beroende på vilket som inträffar först.

Garanti

Garantitiden på modem och digitalboxar som är köpt av Com Hem eller hos någon av våra auktoriserade återförsäljare är 2 år. Om din utrustning gått sönder och din garantitid gått ut kan vi erbjuda dig att köpa ny utrustning.

Om modem eller digitalbox gått sönder på grund av åska gäller inte garanti. I det fallet kontaktar du ditt försäkringsbolag för information om ersättning.

Vid fel på utrustning

Skulle du upptäcka en transportskada på din försändelse eller att utrustningen inte fungerar korrekt vid leverans ska du omedelbart kontakta Com Hems Kundservice.

Innan du gör en felanmälan