För att vi ska kunna ge dig rätt priser och utbud behöver du ange din adress

Analogt grundutbud

Det analoga grundutbudet är de kanaler du kommer åt genom att ansluta din tv direkt till ditt Com Hem-uttag, utan en digital-tv-mottagare (digitalbox eller tv-modul). 

Hur du kommer igång med ditt analoga grundutbud

Vilka kanaler som ingår i det analoga grundutbudet styrs ofta av din bostadsrättsförening eller hyresvärd och du får på så sätt tillgång till kanalerna utan att teckna ett eget avtal med Com Hem. Allt som krävs är att du bor i ett Com Hem-hus där Com Hem levererar kabel-tv genom FiberKoax.

För att få tillgång till dina analoga kanaler krävs en antennkabel mellan ditt Com Hem-uttag (märkt "TV") och din tv. Därefter gör du en analog kanalsökning (se manual som följer med din tv.) Behöver du hjälp med analog kanalsökning tar du kontakt med din tv-tillverkare. 

Har du en digitalbox kopplar du en antennkabel mellan digitalboxen och din tv. 

Självklart så finns möjligheten att teckna de flesta grundutbudskanalerna i digital form. En digital tv-signal kan bära mycket mer information än en analog och ger en mycket bättre bildkvalitet.
Mer om Com Hems digitala kanalutbud.

Kanaler som ingår i det analoga grundutbudet

Vilka kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter. 

Problem att se de analoga kanalerna

Upplever du störningar på enstaka kanaler bör du göra en ny kanalsökning.
Upplever du störningar på flera kanaler eller hela grundutbudet är det här några saker du kan prova:

  • Kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten.
  • Koppla bort eventuell T-koppling för att utesluta att felet sitter i denna.
  • Prova att byta antennkabel (vi rekommenderar att prova med en antennkabel som inte är längre än 7 meter samt oskarvad.)
  • Prova att koppla till ett annat uttag om det finns fler än ett i bostaden.
  • Kontrollera om det finns något känt fel på din adress.

Får du enbart in SVT 1, SVT 2, TV 4, TV 6, Barnkanalen och Kunskapskanalen, men ska ha tillgång till exempelvis TV3 och Kanal 5 kan detta bero på att du står på digitalt läge i din tv. I din manual för din tv finns information om hur du byter källa.

Fungerar inget av de ovanstående tipsen ber vi dig kontakta vår Kundservice på telefon 90 222.

Saknar du kanaler i ditt analoga grundutbud?

Läs mer om hur du kan bredda upplevelsen genom något av våra digitala tv-abonnemang.