Hjälp med telefoni

Hjälp med telefoni

Vanliga frågor

Telefonjacken i din bostad måste vara seriekopplade, annars kan du uppleva problem med ljudkvalitén eller så kan tjänsten sluta att fungera helt.

Se hur ditt telefonjack ska vara kopplat

Nej, du kan använda den telefon du redan har, förutsatt att det är en tonvalstelefon. Telefonen kopplas till ett modem, istället för till telefonjacket. Allt du behöver finns i ditt startpaket.

Modem och routrar från Com Hem

I vår prislista för utlandssamtal får du information om vad det kostar att ringa till olika länder. Om du ringer många samtal till andra länder kan vi erbjuda tillvalstjänsten Utland.

Prislista för samtal till utlandet

Ja, du kan beställa nummerflytt direkt i samband med din beställning eller i efterhand hos Kundservice på telefon 90 222 alternativt fylla i och skicka in en fullmakt.

Läs mer om nummerflytt och ladda ner fullmakt

Ja, om du flyttar inom samma riktnummerområde. Flyttar du utanför det området får du ett nytt nummer, precis som hos andra operatörer.

Nej, telefonen kommer inte att fungera vid ett strömavbrott. Vi rekommenderar dig därför att även ha en mobiltelefon tillgänglig hemma.

Tillval

Addera tjänster som nummerpresentation, röstbrevlåda och vidarekoppling till ditt abonnemang.
Läs mer

Hemtelefon i mobilen

Missa inga samtal till ditt fasta nummer när du inte är hemma med appen Hemtelefon i mobilen.
Läs mer

Samtalstjänster

Aktivera kostnadsfria samtalstjänster som följer med ditt telefoniabonnemang.
Läs mer

Personlig installationsguide

Få hjälp med din installation steg-för-steg, anpassat efter just dig och din utrustning.
Starta guide