Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Samtalstjänster

Våra samtalstjänster är kostnadsfria och du får tillgång till dem i ditt telefoniabonnemang. Du måste själv aktivera tjänsterna för att de ska fungera.

Hemligt telefonnummer

Hemligt telefonnummer lägger du till via Mina sidor eller genom att kontakta vår Kundservice. Ditt telefonnummer blir då hemligt och försvinner även ur telefonkatalogen och hos nummerupplysarna. När du vill avsluta tjänsten måste uppsägningen ske skriftligen till Kundservice.

Spärra samtal

Vi erbjuder spärrar på olika samtalstyper för att ge en trygghet mot oväntade samtalskostnader. Alla fyra spärrar kan beställas genom att kontakta Kundservice eller genom Mina sidor. Därifrån kan du själv aktivera och avaktivera spärrarna.

Vi erbjuder följande typer av spärrar:

  • Betalsamtal (gäller samtal till riktnumren 0900, 0939, 0944 och 099)
  • Utlandssamtal
  • Mobilsamtal
  • Nummerupplysning (gäller samtal till 118-nummer)

Tillfälligt dolt nummer

Vid behov kan du ringa med tillfälligt dolt nummer. Detta måste aktiveras varje gång du vill ringa med dolt nummer.
image-2
Om du vill dölja ditt nummer permanent kan du beställa tjänsten Hemligt nummer kostnadsfritt på Mina sidor.

Avvisa inkommande samtal med dolt nummer

Om du vill spärra inkommande samtal med dolt eller hemligt nummer går det bra och ligger kvar till du väljer att avaktivera spärren.

Aktivera spärr
image-4

Inaktivera spärr
image-5

Vidarekoppling

Om du vill koppla vidare samtal direkt till ett annat nummer gör du enligt instruktionen nedan. Kom ihåg att vidarekopplingen ligger kvar tills den avaktiveras och att du debiteras för samtalet från din telefon till det vidarekopplade telefonnumret.

Aktivera vidarekoppling
image-6

Inaktivera vidarekoppling
image-7

Återuppringning

För att ringa upp det senast slagna numret
image-8

Du kan även ringa upp det senaste numret som ringde hem till dig.
image-9

Samtal väntar

Om du vill höra när någon annan ringer dig under ett pågående samtal.

Aktivera Samtal väntar
image-10

Inaktivera Samtal väntar
image-11

När aktiveringen är gjord hör du två tonsignaler i bakgrunden när någon ringer till dig under pågående samtal. När du hör signalerna kan du välja mellan följande funktioner:

Avvisa det andra samtalet med upptagetton. För den som ringer från ett Telia-abonnemang blir det tyst i luren istället
image-12

Svara på det andra och avsluta pågående samtal
image-13

Svara på det andra och sätt pågående samtal att vänta
image-14

Om du har tryckt R2 en gång kan du göra följande

Pendla mellan samtalen
image-14

Avsluta pågående och återta väntande samtal
image-13

Frågor och svar

Ja, men du bör alltid undersöka med din larmleverantör när du byter telefonoperatör att det inte uppstår problem för dig.

Vi vill göra dig som har trygghetslarm eller vanliga larm uppmärksam på att dessa ej kommer att fungera vid strömavbrott då modemet kräver ström.

Post och Telestyrelsens råd angående trygghetslarm

Samtalsspärr kan du lägga till och ta bort genom att logga in på Mina sidor.

Du kan även skicka en skriftlig begäran till Kundservice:
Com Hem AB Kundservice
Box 43
871 22 HÄRNÖSAND

Mina sidor

Nej, du kan använda den telefon du redan har, förutsatt att det är en tonvalstelefon. Telefonen kopplas till ett modem, istället för till telefonjacket. Allt du behöver finns i ditt startpaket.

Modem och routrar från Com Hem

Nej, telefonen kommer inte att fungera vid ett strömavbrott. Vi rekommenderar dig därför att även ha en mobiltelefon tillgänglig hemma.

I vår prislista för utlandssamtal får du information om vad det kostar att ringa till olika länder. Om du ringer många samtal till andra länder kan vi erbjuda tillvalstjänsten Utland.

Prislista för samtal till utlandet

Ja, telefonkort (exempelvis Lebara och Trana) fungerar med telefoni från Com Hem. Frågor kring detta kan återförsäljaren av korten besvara.

Har du en annan fråga?