Tillvalstjänster för Fast Telefoni

Tillvalstjänster behöver aktivt bokas/avbokas via Mina sidor eller vår Kundservice. En kostnad tillkommer ofta och kan variera beroende på tjänst.

Nummerpresentation

För dig som har en telefon med display och tecknar tjänsten Nummerpresentation får möjligheten att se i displayen vem som ringt dig.

Mer om Nummerpresentation som tillval.

Röstbrevlåda

Med tillvalstjänsten Röstbrevlåda kan du spela in upp till 99 meddelanden. Varje meddelande kan vara upp till 2 minuter långt och du kan självklart spela in ett eget hälsningsmeddelande.

Om du tillfälligt vill koppla ur röstbrevlådan behöver du avaktivera alla vidarekopplingar till röstbrevlådan. Du kan när som helst aktivera dessa igen och din hälsningsfras tillsammans med övriga inställningar finns sparade sedan tidigare.

När du avaktiverar röstbrevlådan upphör inte tjänsten att gälla. Vill du sluta abonnera på röstbrevlådan gör du det genom att kontakta Kundservice.

Mer om tillvalstjänsten Röstbrevlåda.

Spela in personligt hälsningsmeddelande

  1. Ring röstbrevlådan (*133#) från din hemtelefon. Vänta på menyval.
  2. Tryck 2 i huvudmenyn för hälsning vid upptaget följt av #.
  3. Tryck 3 i huvudmenyn för hälsning vid ej svar följt av #.
  4. Lägg på luren.
  5. Klart.

Vidarekoppling till röstbrevlådan

Du kan välja när ett samtal ska vidarekopplas till röstbrevlådan, exempelvis när du inte vill svarar eller när du är upptagen i telefon.

Aktivera röstbrevlåda vid inget svar

image-5

Inaktivera röstbrevlåda vid inget svar

image-6

Aktivera röstbrevlåda vid upptaget

image-7

Inaktivera röstbrevlåda vid upptaget

image-8

Lyssna av meddelanden från din hemtelefon

image-10

Lyssna av meddelanden från en annan fast telefon eller mobil

image-11

Byta PIN-kod
Du ändrar enkelt PIN-kod till röstbrevlådan genom att följa instruktionerna nedan:

  1. Ring röstbrevlådan (*133#) från din hemtelefon.
  2. Tryck 4 i huvudmenyn.
  3. Mata in ny personlig kod följt av #.
  4. Bekräfta den nya koden följt av #.
  5. Klart.

Frågor och svar

Ja, alla telefonikunder får en samtalsspecifikation.

Om du betalar med pappersfaktura eller autogiro får du samtalsspecifikationen med posten. Väljer du att betala via e-faktura ser du den tillsammans med fakturan hos din Internetbank.

Ja, men du bör alltid undersöka med din larmleverantör när du byter telefonoperatör att det inte uppstår problem för dig.

Vi vill göra dig som har trygghetslarm eller vanliga larm uppmärksam på att dessa ej kommer att fungera vid strömavbrott då modemet kräver ström.

Post och Telestyrelsens råd angående trygghetslarm

I vår prislista för utlandssamtal får du information om vad det kostar att ringa till olika länder. Om du ringer många samtal till andra länder kan vi erbjuda tillvalstjänsten Utland.

Prislista för samtal till utlandet

Samtalsspärr kan du lägga till och ta bort genom att logga in på Mina sidor.

Du kan även skicka en skriftlig begäran till Kundservice:
Com Hem AB Kundservice
Box 43
871 22 HÄRNÖSAND

Mina sidor

Har du en annan fråga?