Com Hem får utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2017!

På Com Hem är nöjda kunder vårt allra viktigaste mål. Eftersom vår Kundservice har mycket stor påverkan på vad du tycker om oss, är vi väldigt stolta över att ha fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2017.

Kontakta delar årligen ut Trygg kundkontakt, en utmärkelse för etiska kundkontakter och som vägleder konsumenterna/kunder till företag som arbetar med seriös kundservice och telefonförsäljning.

Det är endast medlemsföretag som lever upp till Kontaktas samtliga villkor som får utmärkelsen Trygg Kundkontakt. På Kontaktas hemsida kan du hitta en lista över alla de företag som lever upp till kraven och på så sätt försäkra sig om att det företag de varit i kontakt med är seriöst.

Märkningen reglerar att företagen följer föreningens stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet. Det ställs krav på schyssta villkor för personal, företagen ska erbjuda god arbetsmiljö och det ska alltid finnas minst en person som genomgått Kontaktas medlemsutbildning. Allt detta ska bolagen årligen bekräfta att de efterlever i en självdeklaration som granskas av Kontakta.

Läs mer om Trygg Kundkontakt