Grundutbudet

Grundutbudet är de tv-kanaler som du kommer åt genom att ansluta din tv direkt till ditt antennuttag via FiberKoax, utan att nödvändigtvis ha en separat digital-tv-mottagare.

Kom igång med ditt Grundutbud

För att få tillgång till dina kanaler krävs att en antennkabel kopplas in mellan ditt antennuttag i väggen (märkt "TV") och din tv med så kallad DVB-C. Har du en digitalbox kopplar du en antennkabel mellan digitalboxen och din tv.

De mest populära kanalerna, exempelvis SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Barn och många fler sänds abonnemangsfritt i digital form och HD i alla FiberKoax anslutna hus.

Tips för att börja titta digitalt

Kanaler i Grundutbudet

Vilka kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter och styrs ofta av din bostadsrättsförening eller hyresvärd. Du får på så sätt tillgång till kanalerna utan att teckna ett eget avtal med Tele2. Det som krävs är att du bor i ett Tele2-hus där vi levererar kabel-tv genom FiberKoax.

Sök här för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress
SVT:s indelning av lokala nyhets- och sändningsområden

Tele2 Play (för dig med grundutbudet)

Du som är folkbokförd i ett Tele2-hus där vi levererar tv genom FiberKoax får tillgång till Tele2 Play. Utan bindningstid och extra kostnad för dig.

I Tele2 Play-appen kan du som tittar på tv genom vårt avtal med din fastighetsägare se dina tv-kanaler i din mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU.

Se om du kan registrera dig
Kom igång med Tele2 Play

Problem att se tv-kanalerna

Upplever du störningar på enstaka kanaler bör du göra en ny kanalsökning.
Upplever du störningar på flera kanaler eller hela grundutbudet är det här några saker du kan prova:

  • Kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten.
  • Koppla bort eventuell T-koppling för att utesluta att felet sitter i denna.
  • Prova att byta antennkabel (vi rekommenderar att prova med en antennkabel som inte är längre än 10 meter samt oskarvad).
  • Prova att koppla till ett annat uttag om det finns fler än ett i bostaden.
  • Gör en driftsökning för att kontrollera om det finns något känt fel på din adress

Fungerar inget av de ovanstående tipsen ber vi dig kontakta vår Kundservice.

Saknar du kanaler i ditt grundutbud?

Du kan komplettera ditt utbud med något av våra digitala tv-abonnemang samt tillvalstjänster.

Läs mer om våra digitala tv-abonnemang

Har du en annan fråga?