Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Felsök din TiVo

Ibland uppstår problem och då kan det vara en god idé att försöka felsöka själv innan du kontaktar vår support. Här hittar du supportens bästa tips på de vanligaste problemen.

Tips på vad du kan göra ...

... om du får ett felmeddelande

Felmeddelande: V52 eller V53
Fel: Söker efter signal - TiVo-boxen får ingen signal.
Lösning: Kontrollera att TiVo-boxen är korrekt ansluten och att kablarna är hela. Manualer och installationshjälp hittar du här intill.

Felmeddelande: V58
Fel: TiVo-boxen får inte information om att du abonnerar på kanalen eller så sänder inte kanalen för tillfället.
Lösning: Kontrollera att kanalen ingår i ditt abonnemang och prova sedan att starta om modem/router och din TiVo-box genom att göra dem strömlösa i några sekunder. Dina kanaler hittar du på Mina sidor.

Felmeddelande: C133, C130, N13 eller N09
Fel: TiVo-boxen har ej tillgång till internet.
Lösning: Kontrollera att TiVo-boxen är korrekt ansluten och att kablarna är hela. Prova sedan att starta om modem/router och din TiVo-box genom att göra dem strömlösa i några sekunder.

... om du har problem med att logga in på Com Hem Play

För att logga in använder du ditt kundnummer som användarnamn och samma lösenord som till Mina sidor. Observera att det inte går att logga in med personnummer i appen. Om du inte kan logga in, prova att beställa ett nytt lösenord till Mina sidor.

... om din kanal är gråmarkerad

Att kanaler är gråmarkerade betyder att de inte är tillgängliga i ditt abonnemang.
Här hittar du de kanaler vi erbjuder och kan läsa mer om hur du får tillgång.

... om din fjärrkontroll gått sönder

Har din fjärrkontroll bara slutat att fungera skickar vi en ny. Har du skadat fjärrkontrollen så att den ej går att använda är du ersättningsskyldig och kan då beställa en ny för 200 kr. Frakt- och miljöavgift på 149 kr tillkommer.

... om din box hänger sig

Det kan hända att din box hänger sig, exempelvis att du enbart får upp den lilla bilden i det övre högra hörnet. Starta om boxen med knappen på baksidan av TiVo-boxen.

Har du en annan fråga?