Systemkrav för Comhem Play

Comhem Play kan användas i följande operativsystem och webbläsare.

App - iOS

EnhetVersion av OS
iPad11.x och senare
iPhone11.x och senare

App - Android

EnhetVersion av OS
Surfplatta5.0 och senare
Smartphone5.0 och senare

App - Apple TV

EnhetVersion av OS
Apple TV 411.4 och senare
Apple TV 4K11.4 och senare

Webbläsare - Windows

Version av WindowsInternet ExplorerEdgeFirefoxChrome
7Stöds ej79+47+57.0.2987+
8.1Stöds ej79+47+57.0.2987+
10Stöds ej79+47+57.0.2987+

Webbläsare - Mac OS X

Version av OS XSafariEdgeFirefoxChrome
10.6+13+79+47+57.0.2987+
10.10+13+79+47+57.0.2987+

Påverka din upplevelse

Comhem Play är utvecklat för att erbjuda en snabb och stabil upplevelse för dig som tittare - men kom ihåg att din egen utrustning i allra högsta grad påverkar den upplevelsen. Är till exempel din mobil eller surfplatta uppdaterad med de senaste versionerna av program och drivrutiner? I vår Bredbandsskola får du tips om hur du kan förbättra hela din surfupplevelse.

Frågor och svar

Ja, i appen, på Apple TV och på webb-versionen behöver du logga in för att utbudet skall anpassas efter det abonnemang du har. Du loggar in med Mobilt BankID alternativt med ditt kundnummer samt ditt lösenord för Mina sidor.

Ditt kundnummer hittar du längst upp på din senaste faktura, om du inte kommer ihåg ditt lösenord eller om du vill byta det kan du göra det via länken nedan.

Byt lösenord

Comhem Play fungerar inom hela EU. Programbolagens sändningsrättigheter är utformade på ett sätt som begränsar våra möjligheter att spela upp tv- och playinnehåll utanför EU.

Övriga funktioner i appen fungerar dock som vanligt, du som har TiVo kan till exempel spela in dina favoritprogram oavsett var i världen du befinner dig.

Du kan registrera fem olika enheter för användning av Comhem Play, detta sker automatiskt när du loggar in första gången med en enhet.

Du som har ett digital-tv-abonnemang hos oss kan se på tv eller film på två enheter samtidigt. Du som endast kan se ditt abonnemangsfria utbud i Comhem Play, kan göra det på en enhet i taget.

Du loggar in i Comhem Play med Mobilt BankID alternativt ditt kundnummer och samma lösenordet som för Mina sidor. Om du saknar lösenord, eller om du har glömt bort det, kan du beställa ett nytt på inloggningssidan.

Till Mina sidor

Har du en annan fråga?