Com Hem och TV4 har nått en muntlig överenskommelse

Com Hem har under fredagen säkrat en muntlig överenskommelse med TV4. Det innebär att alla Com Hem- och Boxer-kunder kommer återfå TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under helgen.

Com Hem och TV4 har under fredagen återigen förhandlat och nått en muntlig överenskommelse. Parterna beräknar slutföra förhandlingarna under helgen för att Com Hem och Boxer ska kunna återuppta sändningen av TV4, C More samt vissa andra TV4-kanaler under dagarna 21-22 december.

”Jag är oerhört glad över att vi äntligen har nått en muntlig överenskommelse med TV4. Jag förstår att våra kunder är besvikna över hur de har drabbats av detta, och vi kommer fortsätta jobba dag och natt för att få det nya grundavtalet på plats. Det är tydligt att många av våra kunder saknar TV4 och oroar sig inför julens tv-tittande. Därför känns det väldigt skönt att vi kan återuppta sändningen med några få dagar kvar till jul,” säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

Mer detaljer kring det exakta kanalutbudet följer när avtalet är sammanställt.

Med detta avtal som grund kommer sedan fortsatta förhandlingar ske gällande det totala avtalet mellan Com Hem och TV4.

Com Hems presstjänst för media och journalister
Tel: +46 8 121 47 400