Com Hem och Boxer förnyar avtal med Discovery och lanserar Dplay till sina tv-kunder

Com Hem och Boxer har kommit överens med Discovery Networks Sweden om ett nytt avtal för att fortsätta distribuera deras kanaler till sina kunder. I början av 2021 lanserar Com Hem och Boxer även Dplay till samtliga tv-kunder. En befintlig tv-kund som köper Dplay via Com hem och Boxer kommer dessutom att kunna se alla matcher från Allsvenskan och Superettan via sin tv box.

Dplay är en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar som bland annat visar de exklusiva rättigheterna för OS, Allsvenskan och Superettan och erbjuder serier, dokumentärer och orginalproduktioner. Dplay kommer att vara tillgängligt att beställa för samtliga Com Hem och Boxers tv-kunder i början av 2021.

-Vi är glada att presentera den här överenskommelsen efter en bra och konstruktiv dialog med Discovery Networks som tillhandahåller ett mycket populärt tv-innehåll. Det så klart glädjande att vi under ett OS-år kan addera Dplay till vårt starka utbud, säger Viktor Wallström, kommunikationschef på Com Hem.

Förutom rättigheterna till Dplay har Com Hem även förlängt avtalet med Discovery Networks Sweden att fortsätta att distribuera deras övriga kanaler, som exempelvis Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel och  Eurosport.

- Det känns bra att vi kan erbjuda Com Hems och Boxers kunder våra kanaler och våra starka lokala orginalproduktioner, kvalitativa dokumentärer och Sveriges och Europas hetaste fotbollsligor. Överenskommelsen är bra för båda parter men framförallt för alla tittare och det visar att Com Hem och Boxer uppskattar vårt innehåll, säger Jessica Linnman, kommunikationsdirektör Discovery Networks Sweden.

Om Discovery
Discovery Networks Sweden omfattar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery och Animal Planet HD. Discovery Networks Sweden har en veckoräckvidd på drygt 4,2 miljoner tittare linjärt och Dplay är med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar. I Sverige har Dplay bland annat de exklusiva rättigheterna för OS 2018-2024 samt Allsvenskan 2020-2025. Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier, på 50 olika språk.