Höstens premiärer på Comhem Play+

Hösten är här och i takt med att solen går ned allt tidigare så har vi äntligen tid att streama ännu mer film och serier. Detta har vi på Comhem Play+ förberett oss inför genom att ta in massor av nya titlar för våra kunder att njuta av. Bland våra exklusiva premiärer kan vi stolt presentera den hyllade brittiska serien Baghdad Central som äntligen har Sverigepremiär på Comhem Play+. Missa inte!

Baghdad Central
Premiär 15:e oktober på Comhem Play

Serien utspelar sig I Irak och är skriven av BAFTA-nominerade Stephen Butchard. Baghdad Central är berättelsen om krigets efterdyningar, med alla fasor, intriger, politik, osäkerhet och mod. Det är en historia som berättas ur perspektivet från en man som förlorat allt förutom sina två döttrar. En man som är uttröttad och slagen, men som ändå är fast bestämd att ge sina barn möjligheten till ett underbart liv – oavsett vad det kostar.

Baghdad Central sändes på Channel 4 i februari i år, där serien har fått en otrolig respons från tittare.
90% Rotten Tomatoes (maj 2020).

Raised by Wolves

Premiär 16:e september. Nytt avsnitt varje vecka.

Missa inte sci-fi-serien som är producerad av Ridley Scott (som även regisserat de två första avsnitten!) handlar om två människorobotar som fått i uppdrag att skydda och uppfostra mänskliga barn på en annan mystisk planet, efter att jorden blivit förstörd av ett stort krig. Eftersom den växande kolonin av människor hotas att förstöras på grund av religiösa stridigheter, upptäcker människorobotarna att det är en svår uppgift att kontrollera människors övertygelse.

Säsong 1 består av 10 avsnitt där ett nytt avsnitt släpps varje vecka under oktober och november

Gomorrah S4
Premiär 15:e oktober på Comhem Play+
 Detta är berättelsen om Camorra, den våldsamma neapolitanska organisationen, berättad från den 30-åriga Ciros perspektiv, klanens gudfader Pietro Savastanos högra hand.  Samtliga säsonger finns nu tillgängliga.

Tips för Halloween!  The Turning
Premiär 1:a oktoberComhem Play+

Storfilm direkt från bioduken - exklusiv för Comhem Play+ kunder.

Missa inte thrillern med Finn Wolfhard (Stranger Things, It) i en av huvudrollerna.
En barnflicka antar utmaningen att passa två problematiska barn, Flora och Miles. Hon upptäcker snart att både huset och barnen har sin beskärda del av mörka hemligheter.

Tips för Höstlov!  Ben10 vs. the Universe
Premiär 17:e oktober på Comhem Play+
Världspremiär av filmen om Ben10.

I denna actionfyllda film får Ben besök från sitt förflutna som kommer för att förgöra hela planeten. Ben bestämmer sig då för att åka till rymden för att ta fighten där medan Gwen och farfar Max ser till att skydda jorden.
Ben10 är producerad av Cartoon Network Studios och skapad samt exekutiv producerad av Man of Action Entartainment (Big Hero 6, Generator Rex) med John Fang (Mixels, Generator Rex) som exekutiv producent.

Exklusiva filmpremiärer på Comhem Play+ under 2020

1917
Premiär 1/11Comhem Play+

Bombshell