Gruppavtal

För fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter

Vad är gruppavtal?

Gruppavtal innebär att en bostadsrättsförening, samfällighet eller fastighetsägare köper in en eller flera av Tele2s konsumenttjänster kollektivt för samtliga hushåll. Enkelt och effektivt. Dessutom blir lägenheterna mer attraktiva för alla nuvarande och nya boende.

Varje hushåll får tjänster, utrustning och fullservice precis som enskilt betalande kunder. Gruppavtalet kan omfatta en eller flera av Tele2s tjänster. Dessutom kan man redan i gruppavtalen välja mellan olika paket, utrustningar och tillval som möter alla boendes olika behov.

Sveriges största tv-utbud med extra allt

Vi erbjuder Sveriges största utbud av tv & streaming, med serier, filmer sport och underhållning från hela världen. Våra tv-abonnemang finns i olika storlekar med innehåll för alla smaker.

Våra gruppavtal för tv

Supersnabbt fibernät med kraftfullt wifi

Bredband ger alla boende och hela familjen säker surf, möjlighet att spela online och streama film och serier utan bekymmer. Router ingår med den senaste generationens wifi-teknik.

Obegränsat uppkopplade, även utanför hemmet

Tillvalet Mobilt Bredband ger de boende möjligheten att surfa när och var de vill, med vårt mobilnät som täcker 99,9% av Sveriges befolkning. Perfekt för semestern, sommarstugan, båten, bilen, husvagnen eller under resan.

Mer om mobilt bredband

Få ut mer av er tv

Med Tele2 Play ser de boende sina tv-kanaler och streamingutbud på sina datorer, surfplattor eller mobiler. Med Tv Hub röststyr de sitt utbud och kan även ladda ner vilka appar de vill från Google Play Store. Lägg till inspelningstjänsten Rec som gör det möjligt att spela in flera program samtidig och pausa i direktsändning.

Få ut mer av ert bredband

Komplettera Bredbandet med Fast telefoni, Mobilt Bredband eller Trygg Surf. Trygg Surf skyddar när de boende surfar, shoppar och utför bankärenden på nätet. Lägg till fast telefoni så är hela hemmets behov av kommunikation löst.

Vanliga frågor om gruppavtal

Gruppavtal innebär att en Fastighetsägare eller förening köper in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten. Gruppavtalet kan omfatta en eller flera av Tele2s tjänster: TV, bredband, telefoni och tillvalstjänster.

Gruppavtalet tecknas av fastighetsägaren. De boende behöver dock beställa gruppavtalstjänsterna individuellt för att få sitt val av utrustning, för att kunna få uppdateringar och för att kunna få service precis som individuellt betalande. Även vid gruppavtal tecknas med andra ord individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.

Varje hushåll har precis som alla våra individuella kunder tillgång till Mitt Tele2. Mitt Tele2 är våra kunders personliga kundservice - öppen dygnet runt, årets alla dagar. Där kan de boende som individuella kunder hos oss administrera sina fakturor, se samtalsspecifikation, uppgradera och köpa till tjänster och mycket mer.

Varje hushåll kan utan kostnad beställa gruppavtalad tjänst, men betalar övriga avgifter så som eventuella samtalsavgifter, individuellt beställda tillvalstjänster, med mera.

Tele2 debiterar föreningen/fastighetsägaren för samtliga hushåll men det är inget tvång för boende att använda tjänsten.

Nej, lokaler ingår inte.

Ingen frakt tillkommer på den utrustning som ingår i avtalad tjänst.

I många fall har de boende redan befintliga abonnemang med kvarvarande bindningstid hos Tele2.

De individuella villkoren som accepterades vid tecknande av abonnemangen för respektive boende gäller fortfarande. Vi har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal men de boende som har motsvarande tjänst som gruppavtalet avser kommer inte längre själv behöva betala för tjänsten som fastighetsägaren/föreningen köper in.

Om man har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser så kan man få en så kallad uppgraderingsrabatt på sin faktura.

Har man ingen tjänst eller en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser så ringer man till vår kundservice alternativt gå in på tele2.se för att boka på gruppavtalstjänsten.

Boende som har en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som är kunder hos Tele2 med en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser kan kontakta vår Kundservice för Gruppavtalskunder på 0775-17 17 20, för uppgradering till rätt tjänst.

Boende som har samma tjänst som gruppavtalet avser:
De boende som har samma tjänst som gruppavtalet kommer per automatik att bli rabatterade för tjänsten från samma datum som gruppavtalet startar.

Boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser kommer att kunna tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt, som dras per automatik varje månad på den individuella fakturan. Uppgraderingsrabattens storlek bestäms av det Gruppavtal Tele2 har med fastighetsägaren/föreningen.

Boende som vill ha en snabbare bredbandshastighet alternativt större tv-tjänst än den Gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, kan välja att uppgradera detta till ett större abonnemang individuellt. Den boende kan då tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt varje månad.

Beroende på vilken gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, utgår en fast rabatt varje månad som dras per automatik på den boendes faktura. Den fasta uppgraderingsrabatten bestäms av vilken tjänst som är tecknad i gruppavtalet. Se Gruppavtalet med fastigheten/föreningen för er specifika uppgraderingsrabatt.

Den boende betalar mellanskillnaden på ordinariepris för den högre tjänsten minus den fasta uppgraderingsrabatten per månad så länge gruppavtalet med fastighetsägaren/föreningen är giltigt.

Räkneexempel:
- Gruppavtal på Bredband 100 Mbit/s
- Kunden väljer Bredband 300 Mbit/s
- Ordinarie pris för Bredband 300: 539 kr/mån
- Uppgraderingsrabatt: 300 kr/mån

Den boende betalar i detta exempel: 539 - 300 = 239 kr/mån

Boende som ska flytta ut kontaktar vår kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.

Boende som ska flytta in kontaktar vår kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna och får i samband med detta nödvändig utrustning utskickad.

Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta vår kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.

Den boende kontaktar Tele2s Kundservice som kan kontrollera utrustningen innan den repareras eller byts ut.

Under avtalstiden har alla boende i fastigheten/föreningen rätt till den/de tjänster avtalet gäller med rabatt på tjänsterna enligt avtal. Även vid gruppavtal tecknas alltid individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.

Om Gruppavtalet med föreningen upphör eller förändras, kvarstår den boendes tjänster men då utan eller med eventuellt förändrad gruppavtalsrabatt, vilket kan innebära att den boende får en faktura på abonnemangsavgiften. Där bindningstid ej löper tillämpas en månads uppsägningstid på alla abonnemang för konsument.

Tele2 har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal. Det är med andra ord viktigt att alla boende själva beslutar hur de vill fortsätta sitt engagemang med Tele2 vid en överenskommen förändring av Gruppavtalet med fastigheten/föreningen.

Gruppavtal innebär att en Fastighetsägare eller förening köper in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten. Gruppavtalet kan omfatta en eller flera av Tele2s tjänster: TV, bredband, telefoni och tillvalstjänster.

Gruppavtalet tecknas av fastighetsägaren. De boende behöver dock beställa gruppavtalstjänsterna individuellt för att få sitt val av utrustning, för att kunna få uppdateringar och för att kunna få service precis som individuellt betalande. Även vid gruppavtal tecknas med andra ord individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.

Varje hushåll har precis som alla våra individuella kunder tillgång till Mitt Tele2. Mitt Tele2 är våra kunders personliga kundservice - öppen dygnet runt, årets alla dagar. Där kan de boende som individuella kunder hos oss administrera sina fakturor, se samtalsspecifikation, uppgradera och köpa till tjänster och mycket mer.

Varje hushåll kan utan kostnad beställa gruppavtalad tjänst, men betalar övriga avgifter så som eventuella samtalsavgifter, individuellt beställda tillvalstjänster, med mera.

Nej, lokaler ingår inte.

I många fall har de boende redan befintliga abonnemang med kvarvarande bindningstid hos Tele2.

De individuella villkoren som accepterades vid tecknande av abonnemangen för respektive boende gäller fortfarande. Vi har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal men de boende som har motsvarande tjänst som gruppavtalet avser kommer inte längre själv behöva betala för tjänsten som fastighetsägaren/föreningen köper in.

Om man har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser så kan man få en så kallad uppgraderingsrabatt på sin faktura.

Har man ingen tjänst eller en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser så ringer man till vår kundservice alternativt gå in på tele2.se för att boka på gruppavtalstjänsten.

Boende som vill ha en snabbare bredbandshastighet alternativt större tv-tjänst än den Gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, kan välja att uppgradera detta till ett större abonnemang individuellt. Den boende kan då tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt varje månad.

Beroende på vilken gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, utgår en fast rabatt varje månad som dras per automatik på den boendes faktura. Den fasta uppgraderingsrabatten bestäms av vilken tjänst som är tecknad i gruppavtalet. Se Gruppavtalet med fastigheten/föreningen för er specifika uppgraderingsrabatt.

Den boende betalar mellanskillnaden på ordinariepris för den högre tjänsten minus den fasta uppgraderingsrabatten per månad så länge gruppavtalet med fastighetsägaren/föreningen är giltigt.

Räkneexempel:
- Gruppavtal på Bredband 100 Mbit/s
- Kunden väljer Bredband 300 Mbit/s
- Ordinarie pris för Bredband 300: 539 kr/mån
- Uppgraderingsrabatt: 300 kr/mån

Den boende betalar i detta exempel: 539 - 300 = 239 kr/mån

Den boende kontaktar Tele2s Kundservice som kan kontrollera utrustningen innan den repareras eller byts ut.

Tele2 debiterar föreningen/fastighetsägaren för samtliga hushåll men det är inget tvång för boende att använda tjänsten.

Ingen frakt tillkommer på den utrustning som ingår i avtalad tjänst.

Boende som har en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som är kunder hos Tele2 med en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser kan kontakta vår Kundservice för Gruppavtalskunder på 0775-17 17 20, för uppgradering till rätt tjänst.

Boende som har samma tjänst som gruppavtalet avser:
De boende som har samma tjänst som gruppavtalet kommer per automatik att bli rabatterade för tjänsten från samma datum som gruppavtalet startar.

Boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser kommer att kunna tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt, som dras per automatik varje månad på den individuella fakturan. Uppgraderingsrabattens storlek bestäms av det Gruppavtal Tele2 har med fastighetsägaren/föreningen.

Boende som ska flytta ut kontaktar vår kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.

Boende som ska flytta in kontaktar vår kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna och får i samband med detta nödvändig utrustning utskickad.

Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta vår kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.

Under avtalstiden har alla boende i fastigheten/föreningen rätt till den/de tjänster avtalet gäller med rabatt på tjänsterna enligt avtal. Även vid gruppavtal tecknas alltid individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.

Om Gruppavtalet med föreningen upphör eller förändras, kvarstår den boendes tjänster men då utan eller med eventuellt förändrad gruppavtalsrabatt, vilket kan innebära att den boende får en faktura på abonnemangsavgiften. Där bindningstid ej löper tillämpas en månads uppsägningstid på alla abonnemang för konsument.

Tele2 har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal. Det är med andra ord viktigt att alla boende själva beslutar hur de vill fortsätta sitt engagemang med Tele2 vid en överenskommen förändring av Gruppavtalet med fastigheten/föreningen.

Vill du veta mer om gruppavtal?

Kontakta oss