Tv & Play

Vanliga frågor

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Om du har några av våra vanliga digitalboxar (Tv Hub, Tv Hub Mini eller Arris) kan du se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.

Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.

För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.

Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.

Kanalplatslista

Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.

I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Tele2 Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.

Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.

Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.

Tele2 Play är vår streamingplattform och app där du kan se dina tv-kanaler och streamingpaket från Tele2 i din mobil, surfplatta och dator i hela EU. Innehållet i Tele2 Play baseras på om du är Tele2-kund eller inte och vilka tjänster eller tv-abonnemang du i sådana fall har.

Tele2 Play för dig med tv

  • Tele2 Play för dig med större tv-abonnemang
    När du har tv-abonnemang från Tele2 ingår streamingplattformen Tele2 Play med fler funktioner. Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler du har i ditt abonnemang.

  • Tele2 Play för dig med grundutbud
    Om du är folkbokförd på en Tele2-adress med FiberKoax och har grundutbud via din hyresvärd/bostadsrättsförening kan se dina kanaler i Tele2 Play utan extra kostnad.

Läs mer om Tele2 Play

Streamingpaket från Tele2
Om du har mobilabonnemang eller bredband från Tele2, Comviq eller Boxer (endast bredband) kan du köpa något av våra streamingpaket. Du loggar in på Tele2 Play för att se ditt streamingpaket.

Om du har ett tv-abonnemang ingår ett streamingpaket från Tele2 enligt följande:

  • Film, Serier & Sport Premium (ingår i Tv Premium)
  • Film, Serier & Sport (ingår i Tv Flexibel)
  • Film & Serier (ingår i Tv Standard)

Läs mer om våra streamingpaket

Streamad Tv - tillvalspaket
Om du har ett streamingpaket från Tele2 och vill se kanaler live då kan du komplettera med tillvalet Streamad Tv. Tillvalspaketet Streamad Tv innehåller ett basutbud av tv-kanaler som exempelvis SVT1, SVT2, TV3, Kanal5, TV6.

Läs mer om Streamad Tv

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.

Hitta manual för din digitalbox/tv-modul

En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.

Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, kan du använda vårt felsökningsverktyg eller kontakta kundservice på 90 222.

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.

Om din tv-tjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för tv.

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Om du har några av våra vanliga digitalboxar (Tv Hub, Tv Hub Mini eller Arris) kan du se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.

Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.

För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.

Du kan enkelt se vilka kanalplatser alla våra tv-kanaler via vår kanalplatslista.
Letar du efter en tv-kanal som inte ingår i vårt utbud vill vi gärna veta detta. Vi sammanställer alla kanalönskemål och utgår från dessa när vi tar in nya kanaler. Kontakta kundservice och berätta vilken tv-kanal du saknar.

Kanalplatslista

Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

De digitala sändningar du abonnerar på kan du se i den tv som är kopplad till din digitalbox. Om du vill se dina digitala tv-kanaler på fler tv-apparater kan du beställa ett Syskonabonnemang till ditt digital-tv-abonnemang. Kontakta kundservice för att beställa.

I alla digital-tv-abonnemang från Tele2 ingår även Tele2 Play som gör det möjligt att se dina tv-kanaler, playmaterial och hyrfilm direkt från din mobil, surfplatta eller dator, oavsett var du befinner dig.

Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.

Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.

Tele2 Play är vår streamingplattform och app där du kan se dina tv-kanaler och streamingpaket från Tele2 i din mobil, surfplatta och dator i hela EU. Innehållet i Tele2 Play baseras på om du är Tele2-kund eller inte och vilka tjänster eller tv-abonnemang du i sådana fall har.

Tele2 Play för dig med tv

  • Tele2 Play för dig med större tv-abonnemang
    När du har tv-abonnemang från Tele2 ingår streamingplattformen Tele2 Play med fler funktioner. Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler du har i ditt abonnemang.

  • Tele2 Play för dig med grundutbud
    Om du är folkbokförd på en Tele2-adress med FiberKoax och har grundutbud via din hyresvärd/bostadsrättsförening kan se dina kanaler i Tele2 Play utan extra kostnad.

Läs mer om Tele2 Play

Streamingpaket från Tele2
Om du har mobilabonnemang eller bredband från Tele2, Comviq eller Boxer (endast bredband) kan du köpa något av våra streamingpaket. Du loggar in på Tele2 Play för att se ditt streamingpaket.

Om du har ett tv-abonnemang ingår ett streamingpaket från Tele2 enligt följande:

  • Film, Serier & Sport Premium (ingår i Tv Premium)
  • Film, Serier & Sport (ingår i Tv Flexibel)
  • Film & Serier (ingår i Tv Standard)

Läs mer om våra streamingpaket

Streamad Tv - tillvalspaket
Om du har ett streamingpaket från Tele2 och vill se kanaler live då kan du komplettera med tillvalet Streamad Tv. Tillvalspaketet Streamad Tv innehåller ett basutbud av tv-kanaler som exempelvis SVT1, SVT2, TV3, Kanal5, TV6.

Läs mer om Streamad Tv

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning. Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 och kontrollera detta under tv-sidan.

Hitta manual för din digitalbox/tv-modul

En förutsättning för att kunna se kanalen är att den ingår i ditt tv-abonnemang. På Mitt Tele2 på webben och i appen ser du vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Om kanalen ingår i ditt abonnemang men inte visas så börja du med att starta om din digitalbox och avvakta därefter 60 minuter på en och samma kanal. Ditt programkort får då den information som krävs för att du ska kunna se dina kanaler.

Om felmeddelandet kvarstår efter 60 minuter, kan du använda vårt felsökningsverktyg eller kontakta kundservice på 90 222.

Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manualen för din tv-utrustning.

Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.

Vill du få hjälp med installation av tv-utrustningen hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.

Garantitiden är olika beronde på om man köper eller lånar sin utrustning. Läs mer om garanti och reparation.

Om din tv-tjänst inte fungerar kan du ta hjälp av vårt felsökningsverktyg för tv.

Frivisningar och kanalförändringar

Få information om kanalförändringar och tillfälliga events i vårt utbud.
Läs mer

Tele2 Tv Hub

Koppla samman all din digitala underhållning med dina tv-kanaler med Tele2 Tv Hub.
Mer om Tv Hub

Kan du få förmåner?

Har du mobilabonnemang och bredband via fiber från Tele2 kan du ha rätt till samlingsrabatt eller dubbel data.
Läs mer

Har du en annan fråga?

Drift & felsök

Upplever du en driftstörning eller problem med dina tjänster?
Till drift & felsök