Grundutbudet

Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt genom att ansluta din tv direkt till ditt Com Hem-uttag, utan att nödvändigtvis ha en separat digital-tv-mottagare. En digital tv-signal kan bära mycket mer information än en analog signal och ger en betydligt bättre bild- och ljudkvalitet.

Analoga sändningar utgår 8 september 2020, läs mer på comhem.se/digitalisering.

Kom igång med ditt Grundutbud

För att få tillgång till dina kanaler krävs att en antennkabel kopplas in mellan ditt Com Hem-uttag i väggen (märkt "TV") och din tv. Har du en digitalbox kopplar du en antennkabel mellan digitalboxen och din tv.

De mest populära kanalerna, exempelvis SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Barn och många fler sänds abonnemangsfritt i digital form i alla FiberKoax anslutna hus, vilket ger en mycket bättre bildkvalitet än de analoga signalerna.

Tips för att börja titta digitalt

Kanaler i det Grundutbudet

Vilka kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter och styrs ofta av din bostadsrättsförening eller hyresvärd. Du får på så sätt tillgång till kanalerna utan att teckna ett eget avtal med Com Hem. Det som krävs är att du bor i ett Com Hem-hus där Com Hem levererar kabel-tv genom FiberKoax.

Sök här för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress

Problem att se de tv-kanalerna

Grundutbudet finns för dig som bor i ett Com Hem-hus med FiberKoax utan extra kostnad nu digitalt med högre bild- och ljudkvalitet än via analog-tv. De analoga signalerna utgår den 8 september 2020 i alla FiberKoax hus och från och med månadsskiftet mars-april kommer en informationstext om detta rulla på alla analoga tv-kanaler på alla berörda adresser.

Upplever du störningar på enstaka kanaler bör du göra en ny kanalsökning.
Upplever du störningar på flera kanaler eller hela grundutbudet är det här några saker du kan prova:

  • Kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten.
  • Koppla bort eventuell T-koppling för att utesluta att felet sitter i denna.
  • Prova att byta antennkabel (vi rekommenderar att prova med en antennkabel som inte är längre än 7 meter samt oskarvad).
  • Prova att koppla till ett annat uttag om det finns fler än ett i bostaden.
  • Gör en driftsökning för att kontrollera om det finns något känt fel på din adress

Fungerar inget av de ovanstående tipsen ber vi dig kontakta vår Kundservice.

Saknar du kanaler i ditt grundutbud?

Du kan komplettera ditt utbud med något av våra digitala tv-abonnemang samt tillvalstjänster.

Läs mer om våra digitala tv-abonnemang

Har du en annan fråga?