Com Hem använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används.Läs mer om cookies

Kom igång med TiVo

Med TiVo kan du pausa och spola bakåt i pågående program, göra önskelistor och serieinspelningar, spela in flera program samtidigt, titta på play med reklamfritt innehåll, hyra film och mycket mer. TiVo erbjuder mängder av funktioner som hjälper dig få ut mer av ditt tv-tittande.

Hjälp att installera

Till höger hittar du din personliga installationsguide som hjälper dig med installationen av din nya TiVo. Du hittar även pdf-manualer för de olika funktionerna i din nya box.

Första gången du startar boxen

När inkopplingen är klar och du vill börja använda din TiVo-box behöver du aktivera rätt ingångskälla på din tv. Du byter ingångskälla med hjälp av fjärrkontrollen till din tv. Vilken knapp på fjärrkontrollen du ska använda varierar beroende på vilken tv-modell du använder. Vanligtvis brukar knappen heta Source, TV, AV eller likna någon av följande symboler:

image-8

Första gången du startar TiVo-boxen kommer den att ladda ner några viktiga uppdateringar. Detta sker helt automatiskt och tar cirka 30-60 minuter.

Navigera i boxens menyer

För att navigera i menyerna använder du dig av pilkorset på fjärrkontrollen till TiVo-boxen. När du ska välja ett menyval trycker du på PIL-höger eller OK-knappen. För att backa i menyerna trycker du PIL-vänster.

image-9Du kommer åt TiVo-boxens samtliga menyer genom att trycka på Com Hem-knappen på fjärrkontrollen.

Frågor och svar

Nedan följer en lista på de felmeddelanden du kan få i din TiVo:

  • V52, V53, Söker efter signal - TiVo-boxen får ingen signal. Tips! Kontrollera antenn- och nätverkskabeln.
  • V58, Kanalen är inte godkänd - TiVo-boxen får inte information om att du abonnerar på kanalen. Tips! Prova att starta om modem/router och din TiVo-box.
  • C133, C130, N13, N09 - TiVo-boxen får ej tillgång till nätverket. Tips! Prova att starta om modem/router och din TiVo-box.

Kontrollera driftinformation

I dagsläget finns inget stöd för denna funktion i TiVo.

TV-guiden i TiVo uppdateras flera gånger per dag. Trots det kan det hända att programtiden förskjuts av olika anledningar, exempelvis att sportevenemang drar ut på tiden, eller helt enkelt att programbolagen inte följer de satta tiderna. För att vara säker på att du inte missar ditt program kan du lägga till extra tid på din inspelning.

För att lägga till tid på dina inspelningar väljer du inspelningsalternativ och anger antal minuter du vill lägga till. Detta fungerar så väl för enskilda inspelningar som för serieinspelningar.

Nej, TiVo-boxen saknar funktion för att ladda hem appar.

Har du en annan fråga?