Driftinformation

Logga in för driftinformation på din adress

För att vi snabbt ska kunna visa eventuella driftstörningar på din adress kan du klicka på Logga in och ange ditt användarnamn och lösenord för Mina sidor. Har du inte dina uppgifter till hands kan du även ange din adress manuellt längre ner.

Logga in

Kontrollera driftstatus på en adress

  • Bra, du bor på en adress där du kan få Com Hem.

  • Något gick fel. Var god försök igen senare.

2014-04-09 15:00 Problem med inbyggd digitalbox

Det har kommit till vår kännedom att vissa äldre insticksmoduler för programkort (s.k. CA- eller TV-moduler) av märket Dilog och Barcom/Smit inte fungerar fullt ut i Com Hems nät. För dig som kund innebär det här att du – när du försöker titta på dina TV-kanaler via din inbyggda digitalbox – får felmeddelandet ”Kodad signal” eller ”Ingen anslutning”.


Har du en CA/TV-modul av märket Dilog eller Barcom/Smit bör du ersätta den felaktiga modulen med en ny. Dessa moduler är av äldre version och inte testade och godkända av Com Hem och supporteras därför ej.

Du kan köpa en ny Com Hem godkänd CA- eller TV-modul hos närmsta återförsäljare eller genom att ringa och beställa en hos oss på Com Hem för 495 kronor plus 99 kronor i fraktavgift.


Det kan hjälpa att genomföra följande steg men det är troligt att problemet återkommer varje månad:

 

1. Gör din TV strömlös genom att dra ur strömkabeln.

2. Koppla loss antennkabeln och ta ut CA/TV-modulen med programkortet från din tv.

3. Anslut CA/TV-modulen med insatt programkort och avvakta minst 10 sekunder.

4. Anslut strömkabeln och avvakta minst 10 sekunder.

5. Anslut antennkabeln.

6. Starta TV:n.

7. Välj kanalplats 1 (SVT1).

8. Avvakta minst 40 minuter utan att byta kanal.