Abonnemanget Mobil 5 GB Barn

Mobil 5 GB Barn är ett abonnemang framtaget särskilt för barn och ungdomar (under 18 år). Det är du som förälder som står för abonnemanget och det ger dig god kontroll över ditt barns mobilkostnader.

Abonnemanget är spärrat från betalsamtal, sms-köp och appköp via faktura samt dataroaming utanför EU/EES, vilket minskar risken för obehagliga överraskningar.

Alla våra abonnemang

Frågor och svar

I alla våra abonnemang ingår samtal, SMS/MMS och surf inom Sverige och inom EU/EES-länderna. Det gäller även MOBIL 5 GB Barn.

Samtal från Sverige till ett annat land, oavsett om det ligger i EU/EES eller inte, ingår inte i abonnemanget Mobil Barn och kostar som ett vanligt utlandssamtal enligt denna prislista.

Abonnemanget är automatiskt spärrat för utlandstrafik utanför EU/EES-länderna. Om ditt barn ska kunna surfa utanför EU/EES-länderna behöver du kontakta Kundservice för att ta bort roamingspärren. Genom att ta bort roamingspärren öppnas abonnemanget för utlandstrafik i alla länder i världen. För att undvika oväntade kostnader på abonnemanget rekommenderar vi att ni alltid har roamingspärren aktiverad.

Betalning sker via faktura. Om du har ett annat abonnemang inom Com Hem (mobil, bredband, tv) så får du allt på samma faktura.

Ja, om du har förmåner kan du välja dubbel data för ditt eget abonnemang eller Mobil Barn.

Läs mer om Förmåner

Ja, precis som våra övriga abonnemang ger Mobil Barn rätt till förmåner.

För att få förmåner ska du ha minst ett mobilabonnemang från Com Hem eller Tele2, samt ett bredbands- eller tv-abonnemang hos Com Hem.

Läs mer om Förmåner

Du kan i det läget överlåta abonnemanget, så att ditt barn kan behålla sitt telefonnummer.

Abonnemanget måste då konverteras till något av våra övriga abonnemang.

Har du en annan fråga?